کورس پرچمداری حمایت از فلسطین

رژیم صهیونیستی از 17 تیر ماه حملات گسترده‌ای را علیه غزه آغاز کرده که در نتیجه آن بیش از 650 نفر شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند. استفاده از سلاح‌های ممنوعه از جمله فسفر سفید برای کشتار زنان و کودکان نمودی از تروریسم دولتی این رژیم است که البته با حمایت انگشت شمار کشورهای اروپایی و آمریکا صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۹۸۷۶۴
کورس پرچمداری حمایت از فلسطین

هر چند که صهیونیست‌ها و حامیانشان برآنند تا این کشتارها را مقابله با تروریسم معرفی و با این ادعا جنایات خود را توجیه نمایند اما واکنش‌های جهانی به تحولات غزه نشانگر حقیقتی دیگر است و آن اینکه ملت‌های جهان نه تنها غزه و مقاومت را تروریست نمی‌دانند بلکه به حمایت از آن و مقاومت مسلحانه روی آورده‌اند.

آنچه این روزها در سراسر جهان مشاهده می‌شود، حمایت گسترده ملت‌ها از فلسطین و انزجار سراسری از رژیم صهیونیستی است بگونه‌ای که به صراحت می‌توان گفت که نه تنها در نبرد نظامی بلکه در عرصه دیپلماسی عمومی نیز فلسطین بر صهیونیست ها پیروز گردیده است.

نکته بسیار مهم در عملکرد ملت‌های جهان ف رقابت گسترده و همه جانبه آنها برای پرچمداری حمایت از فلسطین است. زمانی صرفا معدود ملت‌هایی از جمله ملت بزرگ ایران به حمایت از مظلومیت فلسطین به پا خواسته و روزی همچون روز قدس صرفا در ایران و چند کشور برگزار می شد. اکنون به یقین می توان گفت که در اکثر کشورهای جهانی در حمایت از فلسطین مردم به خیابان‌ها می‌آیند بگونه‌ای که گویی دوری از فلسطین، نقطه تحقیر برای ملت‌ها گردیده و همگان برآنند تا با حضور در عرصه حمایت از فلسطین نامی از خویش در جهان ثبت نمایند. کارنامه دو هفته اخیر جهان بیانگر این حقیقت است که هر روز بر گستردگی راهپیمایی ملت‌ها در حمایت از افزوده می‌گردد و ملت‌ها سعی می‌کنند تا خود را پرچمدار این مهم نشان دهند.

با توجه به این شرایط می‌توان گفت که روز قدس امسال از هر سال دیگری پر شورتر برگزار خواهد شد چرا که مسئله فلسطین دیگر معطوف به فلسطینی‌ها و یا اعراب نیست بلکه به مسئله‌ای جهانی مبدل شده بگونه‌ای که ملت‌ها تلاش می‌کنند تا با حضور گسترده‌تر در این میدان عزت و کرامت بیشتری برای خویش کسب نمایند و در صف اول حمایت از فلسطین حضور داشته باشند. رقابتی گسترده که البته همچون سالهای گذشته مسلما ملت ایران پرچمدار و پیش قراول آن خواهد بود و به جهانیان نشان می‌دهد که همچنان اولین الگو و محور حمایت از مظلومیت فلسطین و مبارزه با دشمن صهیونیستی خواهد بود.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
من به عنوان یه مسلمون حمایت خودم را از فلسطین اعلام میكنم

نیازمندی ها