مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که در صورت اعلام نیاز بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، راه‌اندازی رشته‌های جدید در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: این کار در حال انجام است و امسال رشته‌های مختلف به‌روزرسانی یا راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۵۹۸

مهندس مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که 440 هزار دانش‌آموز در پایه دوم و سوم در شاخه کار دانش تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: امسال نیز متناسب با آنچه اسناد فرادستی و تکالیف قانونی مشخص کرده، دستوراتی در جهت توسعه مراکز کار دانش به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی به انعطاف شاخه کار دانش در زمان، مکان، محتوای اجرا و پوشش صد در صدی ایجاد شده در تمام نقاط کشور اشاره و عنوان کرد: امر توسعه متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش، شرایط استان‌ها و نیاز ملی و منطقه‌ای در سال جدید صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از سیاست‌ها برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت خارج از آموزش و پرورش متناسب با نیاز بازار کار و در جهت ارتقای بهره‌وری است. بر این اساس سعی می‌کنیم مشارکت‌هایی را در تجهیز و آموزش جلب کنیم.

آذرکیش با اشاره به این‌که در شاخه کار دانش شرایط آموزش تعاملی و تقاضامحور است، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی با وزارتخانه‌ها و نهادهای ذی‌ربط در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در حال تدوین یا انعقاد است.

به گفته وی، در مجموع بیش از 260 رشته در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها