مـــلی پوشان والیبال ایران با وجود شکست مقابل ایتالیا ، عنوان چهارمی لیگ جهانی را که بهترین عنوان قاره آسیا در طول تاریخ برگزاری این رقابت هاست از آن خود کردند.
کد خبر: ۶۹۷۸۰۲

شکست 3 بر صفر برابر ایتالیای میزبان در دیدار رده بندی بیست و پنجمین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال پایان بخش دومین تجربه حضور ایران در این رقابت ها بود، شکستی که به قرار گرفتن تیم کشورمان در رده چهارم این رقابت ها انجامید. عنوانی که بهترین نتیجه نمایندگان قاره آسیا در تاریخ این رقابت ها محسوب می شود​، چرا که پیش از این تیم های ژاپن، کره جنوبی و چین که به ترتیب با21 ، 16 و 14 بار حضور در لیگ جهانی به سه عنوان ششمی ژاپن در سال های 1990، 1993 و 2008 و عنوان ششمی کره جنوبی و چین در سال های 1995 و 1996 بسنده کرده بودند. در دیدار شب گذشته که در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد تیم ایران در حالی در سه ست پیاپی برابر میزبان صاحب نام و پرقدرت خود تن به شکست داد که در همان ست نخست این دیدار همچون دیدار مرحله نیمه نهایی برابر آمریکا خبری از شادابی همیشگی در ترکیب تیم کشورمان نبود. اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی که در آخرین لحظات مجوز پزشک تیم را برای میدان دادن به محمد موسوی گرفت در همان ست نخست این بازیکن را به همراه سعید معروف ، فرهاد قائمی، فرهاد ظریف، امیر غفور و مجتبی میرزا جانپور به میدان فرستاد اما در همان لحظات ابتدایی تیم ایران 4 امتیاز از حریف عقب افتاد تا کواچ ناگزیر به انجام تغییرات در ترکیب تیم و به میدان فرستادن بازیکنان ذخیره شود. ترفندی که موثر واقع نشد و آبشارهای کم جان، دفاع متزلزل روی تور، دریافت های ضعیف و سرویس های کم دقت در نهایت باعث شد که تیم ایران در دو ست پیاپی و با نتایج 25 بر 22 و 25 بر 18 برابر حریف تن به شکست دهد. در ست سوم گرچه تیم کشورمان قدری به خود آمد و حتی با نتیجه 15 بر 12 برابر حریف خود پیش افتاده بود اما در نهایت گرفتار آمادگی و تجربه بالای میزبان شد تا این ست را نیز 25 بر 22 به حریف واگذار کند.

تیم ملی ایران که سه سال اخیر خود را در قامت پدیده نوظهور والیبال دنیا مطرح کرده است در ماه​های آینده رقابت​های جام جهانی لهستان و همچنین بازی​هــای​آسیـایی اینچئون کره جنوبی را در پیش دارد. ضمن این که در فصل آینده مرحله گروهی فصل آتی لیگ جهانی والـــــیبال یعنی از خردادماه سال آینده با تیم های آمریکا، روسیه و لهستان مسابقه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها