رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورز کنگاوری با تولید 13 تن و 300 کیلوگرم گندم آبی در هکتار توانست رکورد تولید این محصول را در کشور ارتقا دهد.
کد خبر: ۶۹۷۷۲۱

علی‌اشرف منصوری در گفت و گو با ایرنا افزود: این کشاورز کوثر طاهرآبادی اهل روستای حسین‌آباد کنگاور است. کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی در چند مرحله و پیش از برداشت محصول از مزرعه بازدید و برداشت وی را تائید کرده‌اند.

وی، میانگین تولید گندم آبی در سطح کشور را 3681 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته تا حدود 11 تن در هکتار نیز گندم آبی در مزارع استان کرمانشاه تولید شده، اما تولید 13 تن به بالا اتفاق بسیار مهمی است که باید توسط دیگر کارشناسان و کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

منصوری، از جمله دلایل موفقیت کشاورز کنگاوری را رعایت مسائل بهزراعی از قبیل رعایت عمق کاشت، تاریخ کاشت، آماده‌سازی مناسب بستر بذر، رعایت تناوب زراعی و استفاده از بذور اصلاح شده اعلام کرد.وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری 432 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیرکشت گندم آبی و دیم بوده که از این سطح 107 هزار هکتار گندم آبی کشت شده و بقیه دیم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها