یک مقام پاکستانی از تصمیم اسلام‌آباد برای صادرات برنج باسماتی و گندم به ایران به منظور تسویه بدهی بیش از صد میلیون دلاری این کشور بابت واردات برق خبر داد
کد خبر: ۶۹۷۳۶۵

به گزارش فارس و به نقل از نیوز اینترنشنال، یک مقام پاکستانی گفت: پاکستان برای تسویه بدهی بیش از صد میلیون دلاری خود به ایران برای واردات برق، برنج باسماتی یا گندم به ایران خواهد داد. براساس این گزارش، به علت وجود تحریم‌ها، برای پاکستان ممکن نیست که این بدهی را به دلار پرداخت کند. تهران نیز تمایل خود را برای واردات برنج باسماتی از پاکستان در عوض (بدهی) صادرات برق ابراز کرده است.این مقام پاکستانی افزود: این موضوع در نشست وزرای کابینه دولت پاکستان به سرپرستی اسحاق دار، وزیر دارایی این کشور به منظور تسهیل مبادلات تجاری ایران و پاکستان در محدوده تحریم‌های سازمان ملل مطرح و مورد بحث قرار گرفته است.

وقار مسعود از مقامات وزارت دارایی پاکستان گفت: شرکت توزیع و پخش برق پاکستان تمایل دارد تا بدهی‌های معوق به ایران برای تامین برق مناطق مرزی را تسویه کند. در این باره، وزارت تجارت در حال برداشتن گام‌های مناسبی برای انجام مبادلات تهاتری با ایران است. ایران قبلا خطوط انتقال برق به مرزهای پاکستان برای تامین برق گوادر و شهرهای مجاور را احداث کرده است.

وزیر تجارت پاکستان اعلام کرد که مشاوران در حال بررسی صادرات برنج باسماتی و گندم به ایران به منظور انجام مبادله کالا هستند و ایران اخیرا ممنوعیت واردات انبه پاکستان را لغو کرده است که این اقدام راهی برای تقویت مبادلات پایاپای ایجاد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها