رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورز کنگاوری با تولید 13 تن و 300 کیلوگرم گندم آبی در هکتار توانست رکورد تولید این محصول را در کشور ارتقا دهد.
کد خبر: ۶۹۷۶۷۲
کشاورز کرمانشاهی رکورد تولید گندم آبی را شکست

علی‌اشرف منصوری افزود: این کشاورز کوثر طاهرآبادی اهل روستای حسین‌آباد کنگاور است. کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی در چند مرحله و پیش از برداشت محصول از مزرعه بازدید و برداشت وی را تائید کرده‌اند.

وی، میانگین تولید گندم آبی در سطح کشور را سه هزار و 681 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته تا حدود 11 تن در هکتار نیز گندم آبی در مزارع استان کرمانشاه تولید شده، اما تولید 13 تن به بالا اتفاق بسیار مهمی است که باید توسط دیگر کارشناسان و کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

منصوری، از جمله دلایل موفقیت کشاورز کنگاوری را رعایت مسائل بهزراعی از قبیل رعایت عمق کاشت، تاریخ کاشت، آماده‌سازی مناسب بستر بذر، رعایت تناوب زراعی و استفاده از بذور اصلاح شده اعلام کرد.

وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری 432 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیرکشت گندم آبی و دیم بوده که از این سطح 107 هزار هکتار گندم آبی کشت شده و مابقی دیم است.

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به این که این استان از نظر تولید گندم رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد خاطرنشان کرد: سال جاری یکی از بهترین سال‌ها برای تولیدات زارعی در استان بوده که با تلاش و نظارت کارشناسان این سازمان و همکاری خوب کشاورزان، از طریق مبارزه علمی با آفات و بیماری‌ها از محصول به عمل آمده بخوبی مراقبت شد تا کشاورزان استان بتوانند بهترین محصول زراعی از جمله گندم را برداشت کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها