آلکسیس سانچز به محض پایان کار تیم ملی فوتبال شیلی در رقابت‌های جام جهانی برزیل توافقات نهایی را با آرسنال انجام داد تا از بارسلونا راهی این باشگاه لندنی شود. سانچز بیست و هفت ساله نخستین بازیکن شیلیایی تاریخ باشگاه آرسنال خواهد بود. ونگر سرمربی آرسنالی‌ها پیش از این گفته بود اگر بخواهد برای توپچی‌ها (لقب باشگاه آرسنال) مهاجم جذب کند، این مهاجم قطعا از کشورهای آمریکای جنوبی خواهد بود. گفت‌وگوی سایت آرسنال را با این بازیکن بخوانید.
کد خبر: ۶۹۶۳۲۲

احساست از پیوستن به آرسنال چیست؟

از این که اینجا هستم خوشحالم. این باشگاه مربی‌ای دارد که مراقب بازیکنانش است. من به اینجا آمده‌ام تا قهرمانی‌های متعددی به دست آورم.

آیا می‌دانید شما نخستین بازیکن شیلیایی تاریخ باشگاه آرسنال هستید؟ باید بابت این موضوع افتخار کنید.

قطعا بابت این که نخستین شیلیایی تاریخ باشگاه هستم خوشحالم. نهایت سعی و تلاشم را می‌کنم تا به موفقیت‌های بیشتری در آرسنال به عنوان یک بازیکن شیلیایی دست یابم.

آرسن ونگر (سرمربی فرانسوی آرسنال) چقدر در تصمیم‌گیری شما برای پیوستن به آرسنال تاثیرگذار بود؟

همان طور که گفتم او مربی‌ای است که می‌توانید از او چیزهای زیادی یاد بگیرید. او همیشه به دنبال اهداف بزرگی است که این ویژگی جاه‌طلبانه ونگر باعث شد تصمیم بگیرم به آرسنال بیایم.

آرسنال به عنوان تیمی شناخته می‌شود که فوتبال زیبایی بازی می‌کند. این موضوع چقدر برای شما مهم بود؟

آرسن ونگر همان تاکتیکی را در آرسنال به کار می‌برد که در تیم ملی شیلی هم وجود دارد بنابراین من کاملا با تاکتیک آرسنال آشنا هستم. آرسنال خیلی خوب مقابل حریفان مختلف بازی می‌کند و همه بر زیبا بودن فوتبال این تیم صحه می‌گذارند. آرسنال چه در شیلی و چه در اسپانیا طرفداران زیادی دارد.

دیدارهای آرسنال در فصل گذشته را دنبال می‌کردید، بخصوص وقتی قهرمان جام حذفی شد؟

به نظرم آرسنال فصل خیلی خوبی را پشت‌سر گذاشت. تیم نه‌تنها خیلی خوب بازی می‌کرد بلکه حتی بهترین بازیکنان را هم در اختیار داشت. ما در این فصل می‌توانیم با کمک یکدیگر راه فصل گذشته را با قدرت بیشتری ادامه بدهیم.

چقدر اطمینان دارید آرسنال در این فصل بتواند با تیم‌هایی نظیر چلسی، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد بدون مشکل رقابت کند؟

مسلم است که ما یکی از مدعیان اصلی لیگ برتر هستیم. ما می‌توانیم در این فصل کارهای بزرگی انجام دهیم. فقط کافی است نگاه کنید. آرسنال همانند فصل گذشته رقیبی سرسخت برای این تیم‌ها خواهد بود.

و درباره فتح لیگ برتر چه نظری دارید؟ آرسنال از پس این کار برمی‌آید؟

ثابت بازی کردن و نیمکت‌نشین نبودن تنها دلیل آمدن من به آرسنال نبود. من به آرسنال آمدم چون ایمان دارم این تیم می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود. آرسنال فقط مدعی قهرمانی لیگ برتر نیست، این تیم توانایی فتح لیگ قهرمانان را هم دارد.

استادیوم امارات (ورزشگاه اختصاصی آرسنال) یکی از مشهورترین استادیوم ها در دنیاست. بازی کردن در این ورزشگاه برای شما چه احساسی به دنبال دارد؟

خیلی به بازی کردن در امارات فکر می‌کنم. هر کودکی آرزو می‌کند بتواند در استادیوم بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان مثل آرسنال بازی کند. شاید من هم همان کودکی هستم که آرزوی بازی کردن در استادیوم‌های بزرگ و مشهور را داشت، مثل نیوکمپ یا همین امارات.

منبع: سایت باشگاه آرسنال / مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها