دزدها با مجروح کردن شاکی، 328 هزار دلار او را سرقت کردند

منشی مرد تاجر همدست 6 دزد نقابدار بود

شش دزد نقابدار که با سد کردن راه یک تاجر افغان، او را با تبر و چوبدستی کتک زده و دلارهایش را دزدیده بودند، از سوی ماموران پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۶۰۱۶

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش یک تاجر افغان با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، با خودرو به مغازه صرافی‌ام‌ می‌رفتم که در میانه راه یکدستگاه خودروی پراید راهم را سد کرد و در یک لحظه شش سرنشین آن که نقاب به چهره داشتند با چوبدستی، چاقوو تبر مرا به زور پیاده کرده و با ضرب و جرح شدید من متواری شدند. وقتی بهوش آمدم خبری از مردان نقابدار نبود و کیف حاوی 328 هزار دلار نیز سرقت شده بود.

وی یادآور شد: در پی این شکایت و دستور قضایی تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری سارقان خشن آغاز شد. ماموران با بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار درپلیس آگاهی متوجه شدند این شیوه سرقت به فعالیت‌های مجرمانه سه متهم سابقه‌دار شباهت دارد که چندی پیش از زندان آزاد شده‌اند، بنابراین آنها به عنوان مظنون به این سرقت تحت تعقیب قرار گرفتند.

امیری‌مقدم گفت: ماموران پاتوق‌های این سه نفر را زیرنظر گرفتند و ردپای آنها را در مخفیگاه جدیدشان در حومه شهر مشهد به‌دست آوردند.

ماموران دو روز پیش با ورود به مخفیگاه متهمان هر سه نفر را دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی آنها در بازجویی اعتراف کردند، نقشه این سرقت را منشی مرد تاجر طراحی کرده و آنها به کمک سه متهم سابقه‌دار دیگر این دزدی را انجام داده‌اند. وی افزود: در پی اعتراف متهمان، سه همدست دیگرشان نیز تحت تعقیب قرار گرفته و در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور دستگیر شدند. این متهمان نیز با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با دیگر اعضای باند، به همدستی با آنها در این دزدی خشن اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی یادآور شد: در ادامه این تحقیقات ماموران اطلاع یافتند منشی مرد مالباخته بدون این که با کارفرمایش تسویه حساب کند، چند روزی است در محل کارش حاضر نشده و کسی از او خبری ندارد.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری طراح نقشه سرقت و کشف دلارهای دزدیده شده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها