آب 12 کلانشهر با 23 میلیون نفر جمعیت در دستور کار ویژه قرار گرفت

اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز آبی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تنش آبی برخی شهرهای کشور در ماه‌های گذشته، گفت: هم‌اکنون با اقدامات صورت گرفته فقط شهرهای اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز آبی قرار دارند.
کد خبر: ۶۹۵۵۶۴

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در ماه‌های گذشته بحران آبی در برخی شهرها وجود داشت و پیش‌بینی این بود که 517 شهر در آستانه تنش آبی قرار دارند.وی با بیان این‌که تنش آبی به این معناست که میزان تولید و مصرف آب در این شهرها برابر است، ادامه داد: از میان این شهرها 12 کلانشهر با مجموع جمعیت 23 میلیون نفر در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور اظهار کرد: پس از رصد مشکلات با تجهیز چاه‌ها، اجرای خطوط انتقال و جمع‌آوری چاه‌های غیرمجاز، اجاره چاه‌های بخش خصوصی و کشاورزی و مدیریت هوشمند شبکه و اطلاع‌رسانی با همکاری مشترکان توانستیم بخشی از آب شهرها را مدیریت کنیم.

جانباز گفت: هم‌اکنون شهرهای تهران، شیراز و یزد در حالت زرد قرار دارند یعنی در نقطه برابر تامین و توزیع قرار داریم و در صورتی که 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی و مدیریت مصرف از سوی مشترکان صورت گیرد، می‌توانیم از تابستان امسال عبور کنیم.وی افزود: شهرهای البرز، مشهد، همدان، قم، قزوین، بندرعباس و اراک در وضعیت سبز قرار دارند و مشکل خاصی برای تامین آب در این شهرها نخواهیم داشت.

مدیرعامل آبفای کشور تصریح کرد: اعتبارات موردنیاز برای تخصیص طرح‌های آب و فاضلاب در حال پرداخت است و همکاری‌ها تاکنون با بخش خصوصی و پیمانکاران به صورت اعتماد متقابل صورت گرفته و امیدواریم ظرف چند هفته آینده با پرداخت تخصیص‌ها به بخش خصوصی اعتماد متقابل جلب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها