زبان بیاموزید و به نیازمندان غذا بدهید

بسیاری از انساندوستان در سراسر دنیا از شیوه‌های خلاقانه‌ای برای جلب کمک‌های مردمی در حمایت از نیازمندان بهره می‌گیرند. شاید استفاده همگانی از اینترنت را بتوان اصلی‌ترین دلیل گسترش این شیوه‌های نوآورانه در کمک به نیازمندان دانست.
کد خبر: ۶۹۵۴۴۸

حدود هفت سال پیش فردی به نام جان برین به فکر ایجاد سایتی با دو کاربری آموزشی‌ ـ ‌خیریه افتاد. وی نام این سایت را برنج رایگان (FreeRice) نهاد. اساس عملکرد این سایت به این ترتیب است که پرسش‌های مختلفی برای کاربر نمایش داده می‌شود. به ازای هر پاسخ درستی که کاربر به پرسش‌ها می‌دهد، ده دانه برنج به یک فرد مستمند اهدا می‌شود و لوگوی شرکت حامی که قرار است هزینه ده دانه برنج را بدهد، برای کاربر نمایش داده می‌شود.

درواقع این کار برای آن شرکت ‌حامی، نوعی تبلیغ محسوب می‌شود و البته هزینه آن را نیز در قالب هزینه ده دانه برنج به سایت پرداخت می‌کند.

اصلی‌ترین کارکرد آموزشی این سایت، یادگیری زبان انگلیسی است. پرسش‌های این سایت به معنای واژگان مختلف اختصاص دارد و کاربر می‌تواند یکی از چهار گزینه موجود را برگزیند. البته مدتی است دامنه موضوعات این سایت گسترش یافته و دستور زبان انگلیسی، آناتومی بدن، نقل قول بزرگان و چند حوزه دیگر نیز در آن گنجانده شده است.

با این‌که ابتدا استقبال از این سایت بسیار کم بود، اما اندک‌اندک بر شمار استفاده‌کنندگان از آن افزوده شد. در حال حاضر هر ماه بیش از 250 میلیون دانه برنج به نیازمندان سراسر جهان اهدا می‌شود. گفتنی است هر انسان در هر وعده غذایی به حدود هزار دانه برنج نیاز دارد.

در معرفی‌نامه این سایت می‌بینیم تاکنون برنامه‌های تغذیه‌ای با برنج‌های اهدایی کاربران در کشورهایی نظیر کامبوج، بنگلادش، نپال، بوتان و میانمار به اجرا درآمده است.

البته اندکی پس از راه‌اندازی این سایت، برنامه‌نویس و صاحب این سایت آن را به برنامه جهانی غذا (یکی از زیرشاخه‌های سازمان ملل که در زمینه مبارزه با فقر غذایی در کشورهای توسعه‌نیافته فعالیت دارد) اهدا کرد.

این سایت از آن موقع تاکنون تحت نظارت این سازمان بین‌المللی فعالیت دارد.

برای مشارکت در این کار آموزشی ـ خیریه می‌توانید به نشانی http:‌/‌‌/‌www.freerice.com مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها