معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 500 قلم اشیای تاریخی در موزه باستان‌شناسی و تاریخی ارومیه در معرض نمایش است.
کد خبر: ۶۹۴۵۱۳
نمایش 1500 قلم اشیای تاریخی در موزه  ارومیه

محمد قربانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در ارومیه اظهار داشت: یک هزار و 500 قلم اشیای تاریخی در موزه باستان‌شناسی و تاریخی ارومیه در معرض نمایش است و بیش از 26 هزار قلم اشیا در مخزن موزه ارومیه مورد نگهداری قرار می‌گیرد.

قربانی با بیان اینکه موزه‌ ارومیه یکی از موزه‌‌های غنی کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد: در این موزه سه خط نوشته از هزاره اول قبل از میلاد نگهداری می‌شود که به خط میخی اورارتوبی است و جدیدترین آثار این موزه مربوط به دوره‌ قاجار است.

وی ادامه داد: موزه باستان‌شناسی و تاریخی ارومیه دارای یک گنجینه نگهداری آثار و اموال، آزمایشگاه و کارگاه مرمت اشیاء کتابخانه، دو سالن باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، بخش فروش نشریات و آمفی‌تئاتر بوده و عرصه موزه 3 هزار مترمربع و اعیانی آن حدود 3 هزار و 200 مترمربع است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود بررسی و شناسایی آثار منقول و غیر منقول فرهنگی و تاریخی، انجام اقدامات لازم به منظور ثبت آثار و بافت‌های تاریخی غیر منقول، اموال فرهنگی، تاریخی و میراث طبیعی و نظارت مستمر بر آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی ثبت شده را از جمله وظایف معاونت میراث فرهنگی عنوان کرد.

معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: ایجاد بسترهای مناسب همکاری در راستای مشارکت مردم و جذب بخش غیر دولتی در کلیه فعالیت‌های مرتبط با شناسایی و ثبت میراث فرهنگی و طبیعی و جذب سرمایه‌گذار و مشارکت در احیا و بهره‌برداری متناسب اماکن تاریخی دولتی در دستور کار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها