جزئیاتی از پروژه مهم شهید طهرانی‌مقدم

موشک ۴ مرحله‌ای «قائم» برای ورود به مدار ۱۰۰۰ کیلومتری

این سریال با موضوع زندگی شخصی و فعالیت‌های علمی و جنگی شهید طهرانی ‌مقدم تولید می‌شود

شیخ‌طادی سریال شهید طهرانی مقدم را می سازد

کارگردانی سریال زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم به پرویز شیخ‌طادی سپرده شد.
کد خبر: ۶۹۳۷۰۴

کابوس نتانیاهو یکی از سریال‌های فاخر تلویزیون است که زندگی نابغه موشکی کشورمان را به تصویر خواهد کشید. پرویز شیخ‌طادی از کارگردانان سرشناس سینما و تلویزیون نیز، عهده‌دار این کار است. او فعالیت سینمایی‌اش را با طراحی صحنه و لباس فیلم مهاجر شروع کرد و سال 1390 یکی از بهترین آثار سینمای دفاع مقدس با نام «روزهای زندگی» را ساخت. این کارگردان سریال کابوس نتانیاهو را به سفارش مرکز سیمافیلم می‌سازد.

روز گذشته مدیران سپاه و تلویزیون درباره ساخت این سریال به گفت‌وگو نشستند و روش‌های همکاری در این سریال فاخر را طراحی و برنامه‌ریزی کردند.

سردار مقدم‌فر، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدرضا معصوم‌زادگان رئیس مرکز سیمافیلم و مدیران این مرکز، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه، خانواده شهید طهرانی‌مقدم و سیدمحمود رضوی و پرویز شیخ‌طادی به‌عنوان تهیه‌کننده و کارگردان در این نشست حضور داشتند.

سردار مقدم‌فر با بیان این نکته که اسطوره‌های هر سرزمین هویت آن سرزمین هستند، درباره اسطوره‌هایی چون شهید طهرانی‌مقدم گفت: بسیاری از کشورها افراد باهویت و واقعی ندارند و بناچار به هویت‌سازی و شخصیت‌سازی دست می‌زنند و خود نیز به این افسانه‌سازی معترف‌ هستند. افسانه‌هایی همچون دونگ‌یی و جومونگ محصول این فرآیند هستند، اما کشور ما با قدمت چند هزارساله مملو از اسطوره‌های تاریخی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی است و متاسفانه ما در شناساندن این بزرگان به جامعه، قصور کرده‌ایم.

وی افزود: شهید طهرانی‌مقدم در میان اسطوره‌های کشورمان همانند ستا‌ره‌ای است که درخشش خاصی دارد. ایشان فقط یک مجاهد جنگی نیست. او شخصیت علمی فوق‌العاده‌ای دارد، یک دانشمند برجسته است و در بعد نظامی عالی‌ترین مرتبه را دارد.

مقدم‌فر تاکید کرد: این شهید بزرگوار یک دانشمند واقعی در صنعت موشکی کشور است؛ نتانیاهو برای مرگ او لحظه‌شماری می‌کرد. ایشان یک پارسای بی‌ادعا، اهل تهجد و مانوس با اهل‌بیت، یک زاهد به تمام معنا، اما در عین حال بسیار خوشرو، شیک‌پوش، قهرمان ورزشی، کوهنورد، فوتبالیست حرفه‌ای و عاشق خانواده بود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید طهرانی‌مقدم را یک مدیر جهادی دانست که زیردستانش شیفته او بودند، اما متاسفانه جامعه شناخت زیادی از این سردار‌بزرگ ندارد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه گروهی از بهترین‌های سینما و تلویزیون مسئولیت تولید این اثر را برعهده گرفته‌اند و من تاکید می‌کنم با توجه به این‌که کار قرار است از شبکه سه پخش شود، رویکرد اصلی اثر در راستای معرفی این شخصیت به جوانان باشد.اکنون نگارش این سریال به سرپرستی تاجبخش فنائیان در حال انجام است و تا یک سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

شهید حسن طهرانی‌مقدم بر اثر انفجار در پادگان امیرالمؤمنین در شهرستان ملارد همراه جمعی از همکارانش به شهادت رسید. وی از فرماندهانی بود که از ابتدای شکل‌گیری سپاه به عضویت این نهاد درآمد و در بنیانگذاری مجموعه‌های ادوات، توپخانه و موشکی سپاه و ایجاد یک قدرت بازدارنده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش کلیدی و اساسی داشت و همچنین در هشت سال دفاع مقدس در میدان‌های نبرد حضور فعال و موثری داشت.

وی در ابتدای جنگ در بخش تاسیس فرماندهی توپخانه سپاه و همچنین در تشکیل و بنیانگذاری فرماندهی موشکی حضوری قدرتمند داشت و ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی قرار داده بود که مهم‌ترین دستاورد آن ساخت موشک شهاب 3 است.

پخش؛ سال 95

محمد زین‌العابدین، مدیر شبکه سه درباره این سریال گفت: با این‌که سهم کوچکی در ارائه این اثر داریم، اما بر خود می‌بالیم و امیدواریم با توجه به این‌که عمده تولیدات سیمافیلم همچون مجموعه مختارنامه از تولیدات فاخر هستند، این سریال نیز ارتباط گسترده‌ای با مخاطب برقرار کند و در تاریخ کشورمان ماندگار شود.

معصوم‌زادگان، رئیس مرکز سیمافیلم نیز با تاکید بر این که ساخت این مجموعه افتخار بزرگی برای سیمافیلم است، اظهار کرد: ساخت سریال‌های الف ویژه و فاخر درباره شخصیت‌های بزرگ تاریخی و سیاسی از اولویت‌های مهم سیمافیلم است و امیدواریم ابتدای سال 95 امکان پخش این سریال فراهم شود.

تاجبخش فنائیان، سرپرست گروه تحقیق و نگارش سریال کابوس نتانیاهو ضمن ابراز خرسندی از کسب اطلاعات مفید درباره این شهید، گفت: شهید طهرانی‌مقدم قدرتمندانه توانسته بود دیوار مرتفع دفاعی در مرزهای جغرافیایی ایجاد کند. او یک نابغه موشکی است، اما همه تلاش خود را برای جلوگیری از خشونت و در جهت تامین امنیت جامعه به کار می‌بست. امیدواریم در این سریال بتوانیم حق مطلب را درباره ایشان ادا کنیم.

همسر شهید طهرانی‌مقدم نیز برای همکاری با تولیدکنندگان این سریال اظهار آمادگی کرد و از سازندگان خواست همان‌گونه که این شهید در سراسر زندگی خود خلوص کامل داشت، آنها نیز در روند تولید این اثر دارای خلوص باشند و فقط در این صورت است که حق مطلب نسبت به این سردار‌بزرگ جنگ ادا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها