به گزارش مهر، سید احمد صفوی یزدی ضمن بیان این مطلب گفت: بیمه و شناسنامه دار کردن کارگران، ساماندهی و اسکان کارگری مناسب از 25 به 50 بازار و غرفه عرضه کننده محصولات دارای طرح رهگیری و شناسنامه دار کردن محصولات از 40 به 90 باب از برنامه های سال 93 است.
وی در خصوص عرضه محصولات به صورت دست چین به میزان 5 هزار و 400 تن تصریح کرد: آموزش کارگران از هزار به 1200 ساعت، استقرار مدیریت بیمه در سازمان با توجه به پوشش بیمه ای 5 هزار نفر کارگر شاغل نیز از برنامه های امسال است.
وی ادامه داد: تلاش و ارائه راهکار برای تبدیل بازارهای کم بازده به بازارهای برخوردار با تغییر شیوه های بهره برداری و آموزش کارگران به تعداد هزار و 200 ساعت در سال 93 در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پیگیری امور رفاهی کارگران در میادین و بازارها از قبیل احداث خوابگاه، حمام، آشپزخانه مرکزی، تامین و استفاده از لباس کار متحد الشکل به همراه کارت الصاقی شناسایی در میادین و بازارها به صورت متمرکز انجام می شود.
صفوی با اشاره به اینکه میادین و بازارها به 118 دستگاه خودپرداز و تعداد 1988 دستگاه کارتخوان تجهیز شده اند، گفت: اجرای طرح استقرار صندوق های فروشگاهی به تعداد 155 دستگاه و ادامه روند توسعه و تجهیز کلیه غرف در میادین و بازارها در سال 93 در برنامه است.
صفوی افزود: اجرای طرح پایش باقیمانده سموم و آلاینده های شیمیایی در محصولات کشاورزی، استقرار سامانه مدیریت HSE در مجموعه های تحت پوشش سازمان اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی برای 14 مرکز در سال 1393 و افزایش تعداد آنها به 25 مرکز نیز امسال اجرایی می شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اظهار کرد: استمرار و نگهداشت نظام مدیریت محیط زیست ایزو 14001 در تمامی میادین و بازارچه ها، ایجاد مدیریت جدید با عنوان ˈمدیریت نظارت کیفی محصولات باغی زارعی، ارگانیک وگواهی شدهˈ به منظور گسترش سطح خدمات در عرضه محصولات ارگانیک و گواهی شده انجام می شود.
وی با بیان اینکه تکمیل و توسعه اجرای طرح ساماندهی حمل و نقل مواد پروتئینی پایانه های عرضه عمده و تقویت شبکه توزیع و قرنطینه درون سازمانی از دیگر برنامه های سازمان میادین میوه و تره بار در سال جاری است، اضافه کرد: نظارت بر محصولات در حال عرضه در غرفه های محصولات گواهی شده و نمایشگاه های عرضه این محصولات، مکان یابی و طراحی پایانه های عرضه عمده مواد پروتئینی و مرکز عرضه بهداشتی دام در غرب تهران امسال صورت می پذیرد.
صفوی خاطر نشان کرد: نمونه برداری و انجام آزمایشات بر روی انواع محصولات عرضه شده و اجرای طرح کالیبراسیون تجهیزات برودتی در حال اجرایی شدن است.
وی در خصوص اینکه استفاده از ساختمان های متحد الشکل و تیپ که معرف برند سازمان از دیدگاه مردم باشد از دیگر برنامه های سازمان میادین است، گفت: استقرار بازارهای ثابت سازمانی در کلیه محلات شهر تهران به منظور استمرار در ارائه خدمات رسانی و کاهش سفرهای درون شهری شهروندان و تلاش برای صرف منابع محدود بر موضوعات اصلی جهت ارتقا قدرت رقابتی سازمان در دستور کار قرار دارد. این در حالیست که تلاش بر قابلیت های درونی سازمان جهت استفاده و بهره مندی حداکثری از فرصت های موجود است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد