شگرد متهم استفاده دروغین از موبایل‌بانک بود

کلاهبرداری از بازاریان

سهل‌انگاری مالباختگان دلیل موفقیت مرد شیاد بود

کلاهبرداری به بهانه تهیه وام

مردی که به بهانه تهیه وام خودرو از مردم کلاهبرداری می‌کرد بعد از دستگیری به جرمش اعتراف کرد و گفت مالباختگان بی‌دلیل به او اعتماد می‌کردند.
کد خبر: ۶۹۱۲۷۰

مردی چندی قبل به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی رفت و طی شکایتی به کارآگاهان گفت:مدتی بود می‌خواستم خودرو بخرم، اما پول کافی نداشتم و دنبال راهی بودم تا بتوانم وام بگیرم ولی برای تهیه وام مشکلات زیادی پیش رویم قرار داشت تا این‌که با مردی آشنا شدم که گفت رابط یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه است و با نفوذ زیادی که دارد می‌تواند در کمترین زمان ممکن برایم وام تهیه کند. من به حرف‌های مرد اعتماد کردم، چون ظاهر موجهی داشت و خیلی خوب صحبت می‌کرد. آن مرد به من گفت با توجه به مبلغی که نیاز دارم ابتدا باید یک میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به او بدهم تا پرونده‌ام را به جریان بیندازد.

شاکی در اظهاراتش گفت: مبلغ مورد نظر را به همراه مدارکی که آن مرد خواسته بود تهیه کردم و او گفت کارهای اداری را انجام می‌دهد.مدتی از این ماجرا گذشت اما از وام خبری نشد. آن مرد هر دفعه بهانه‌ای می‌آورد تا این‌که بعد از مدتی دیگر به تلفنش جواب نداد و تازه آن موقع بود که متوجه شدم او کلاهبردار است.

کارآگاهان بعد از اطلاع از جزئیات این کلاهبرداری تحقیقات خود را آغاز کردند، اما قبل از این‌که ردی از متهم به دست بیاورند فردی دیگر به پلیس مراجعه و با شکایت علیه مردی به نام بهزاد گفت: بهزاد به من گفته بود با نفوذی که دارد می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن برایم وام خرید خودرو بگیرد.من و بهزاد خیلی اتفاقی با هم آشنا شدیم و من به او اعتماد کردم. وقتی دیدم شرایط برای دریافت وام مساعد است تصمیم گرفتم آن مبلغ را بگیرم و خودروی بهتری برای خودم بخرم. بهزاد گفت باید مبلغ دو و نیم میلیون تومان به عنوان کارمزد به او بدهم من هم قبول کردم اما این مرد بعد از مدتی ناپدید شد.

کارآگاهان متوجه شدند هر دو مالباخته توسط یک نفر فریب خورده‌اند به همین دلیل دامنه تحقیقات گسترش یافت، این در حالی بود که شکایت‌های تازه‌ای نیز مطرح و به این پرونده اضافه شد. در این میان هیچ‌یک از مالباختگان اطلاعات دقیقی از متهم فراری نداشتند و نشانی محل سکونت این مرد نیز موجود نبود. کارآگاهان سرانجام بعد از مدتی تجسس و تحقیقات تخصصی توانستند ردپای بهزاد را به دست بیاورند و وی را بازداشت کنند.

بهزاد بعد از انتقال به پلیس آگاهی از سوی هشت مالباخته شناسایی شد و وقتی دید چاره‌ای جز تسلیم شدن ندارد جرایمش را گردن گرفت. او گفت: من طعمه‌هایم را به‌طور اتفاقی انتخاب و با چرب‌زبانی آنها را اغفال می‌کردم. هیچ‌یک از این افراد درباره صحت ادعاهایم هیچ تحقیقی انجام ندادند و بدون این‌که مدرکی از من بخواهند باورشان شد در صندوق قرض‌الحسنه صاحب نفوذ هستم و می‌توانم برای آنها بدون روال اداری وام تهیه کنم. من از هر فرد با توجه به توانایی مالی‌اش مبلغی متفاوت می‌گرفتم که این رقم‌ها بین یک تا سه میلیون تومان بود. بعد از گرفتن پول مدتی مالباختگان را با حرف‌ها و وعده معطل می‌کردم و بعد دیگر به تلفن‌های آنها جواب نمی‌دادم.

کارآگاهان وقتی درباره اعترافات متهم تحقیق کردند مطمئن شدند او هیچ ارتباطی با صندوق‌های قرض‌الحسنه ندارد و ادعایش مبنی بر این‌که جعل عنوان کرده است صحت دارد.

همچنین مشخص شد این مرد علاوه بر هشت مالباخته‌ای که شکایت خود را به صورت رسمی طرح کرده‌اند از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده و در مجموع از این طریق 50 میلیون تومان به دست آورده است.

بهزاد اکنون در بازداشت به سر می‌برد و ماموران در تلاش هستند تا دیگر جرایم احتمالی وی را نیز فاش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها