سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار خبر داد:

توزیع ۱۲۰ تن گوشت مرغ گرم تنظیم بازاری در جویبار

شگرد متهم استفاده دروغین از موبایل‌بانک بود

کلاهبرداری از بازاریان

سارق کم‌سوادی که سر مغازه‌داران کلاه می‌گذاشت، دستگیر شد. این مرد با شگردی کاملا حرفه‌ای پس از خرید وسایل مورد دلخواهش از فروشنده‌ها فاکتور خرید می‌گرفت و کلاهبرداری‌های میلیونی‌اش را به بهانه پرداخت وجه از طریق تلفنبانک انجام می‌داد. راز کلاهبرداری‌های سریالی مرد جوان در کمتر از سه ماه توسط کارآگاهان پلیس استان گیلان برملا شد.
کد خبر: ۶۹۱۵۶۲
کلاهبرداری از بازاریان
سه ماهی بود که شکایت‌های متعددی علیه تبهکار جوانی مطرح می‌شد که تحت عنوان خریدار با گوشی تلفن همراهش دست به کلاهبرداری میلیونی می‌زد. مالباختگان که همگی مغازه‌دار بودند، در شکایت‌های خود از جوانی صحبت می‌کردند که به عنوان خریدار وارد مغازه‌شان شده و پس از انتخاب کالاهای مورد نیاز و نوشتن فاکتور، پیشنهاد کرده وجه را از طریق تلفنبانک پرداخت کند. با قبول این پیشنهاد، مشخصات فروشنده از طریق تلفن همراه به سایت بانکی که فروشنده حساب داشت، وارد می‌شد و مرد خریدار با نشان دادن صفحه مشخصات مرد فروشنده به او ثابت می‌کرد پول به حسابش واریز شده است اما متهم در آخرین مرحله به جای کلید تائید دکمه انصراف را فشار می‌داد و هیچ پولی به حساب فروشنده واریز نمی‌شد. در عوض مرد خریدار با کالاها و فاکتور از مغازه خارج می‌شد. فروشندگان بعد از تماس با بانک و استعلام موجودی، متوجه می‌شدند پولی به حساب آنها واریز نشده است اما دیگر از مرد شیاد خبری نبود.

ماموران بعد از اطلاع از این کلاهبرداری‌های سریالی برای شناسایی و دستگیری متهم دست به کار شدند و سرنخ‌هایی از مرد جوان به‌دست آوردند. با ردزنی‌ها و به‌دست آمدن هویت اصلی متهم فراری، سرانجام او هفته گذشته بازداشت و به اداره آگاهی منتقل شد. مرد جوان گفت: تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخواندم و بعد از آن وارد بازار کار شدم اما دوستی با افراد ناباب باعث شد وارد کار خلاف و در نهایت دستگیر و زندانی شوم. بعد از اتمام دوران محکومیت و آزادی، تصمیم گرفتم شگردم را برای ارتکاب سرقت عوض کنم.

سراغ مغازه‌های فروش لپ‌تاپ، صنایع دستی، موتورسیکلت و... می‌رفتم و بعد از انتخاب جنس و نوشته شدن فاکتور به فروشنده می‌گفتم می‌خواهم پول را از طریق موبایل بانک پرداخت کنم. من وارد سایت بانکی که فروشنده حساب داشت، می‌شدم و مشخصات او را ثبت می‌کردم. به این ترتیب صفحه‌ای که او حساب داشت، باز می‌شد. من صفحه را برای تائید حرفم به فروشنده نشان می‌دادم و او مطمئن می‌شد این پول را به حسابش واریز کرده‌ام اما بدون این‌که مرحله آخر را انجام دهم، سریع از مغازه خارج می‌شدم.پس از آن چون برای کالاهای مسروقه فاکتور خرید داشتم، براحتی اجناس را به فروش می‌رساندم. به همین دلیل نه نیاز به انبار برای نگهداری کالاهای سرقتی داشتم و نه پیدا کردن مالخر، و با فروش اجناس به مغازه‌داران، پول خوبی به جیب می‌زدم.

سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در این باره می‌گوید: مرد جوان که تحصیلات متوسطه دارد، از افرادی کلاهبرداری کرده است که تحصیلات آنها لیسانس و فوق‌لیسانس است. متاسفانه مالباختگان بدون توجه به این‌که در صورت واریز پول به حسابشان برای آنها پیامک ارسال می‌شود و این‌که می‌توانند همان لحظه از بانک استعلام کنند، فقط با دیدن صفحه حساب خود باور می‌کردند پول به حساب آنها واریز شده است.

به گفته این مقام انتظامی، تاکنون 9 شاکی در این پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان ادامه دارد. (ضمیمه تپش)

مرجان همایونی

newsQrCode
برچسب ها: کلاهبرداری بازار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها