به دنبال کشف جسد 3 جوان اسرائیلی صورت گرفت

حملات شدید هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه

پس از گذشت بیش از دو هفته از ناپدید شدن سه جوان اسرائیلی در کرانه باختری، در نهایت دوشنبه شب جسد این سه جوان پیدا شد.
کد خبر: ۶۹۰۹۰۴

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد جسد این سه جوان اسرائیلی را در گودالی در یک مزرعه نزدیک به محل ربوده شدن آنها در الخلیل پیدا و شناسایی کرده است. بنا به اعلام منابع خبری اسرائیل، این سه نفر به محض ربوده شدن، کشته‌ شده و در منطقه‌ای نزدیک محل ربوده شدن، دفن شده‌اند. جسد این افراد به پژوهشگاه پزشکی «ابوکبیر» واقع در «یافا» انتقال یافت تا برای کشف جزئیات قتل تشریح شود.

پس از این اتفاق بود که موج حملات نیروهای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شروع شد. طی این مدت، مقامات رژیم صهیونیستی بارها حماس را مسئول ربودن این سه نفر اعلام کرده بودند. به محض اعلام این خبر، کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی دوشنبه شب نشستی اضطراری برگزار کرد، اما بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

آغاز حملات و تدابیر امنیتی

به گزارش فارس، ارتش رژیم‌صهیونیستی از اوایل وقت روز سه‌شنبه نوار غزه را از هوا و دریا هدف حملات گسترده خود قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی از جمله «یدیعوت آحارونوت» و «هاآرتص» نیز این حملات را تائید کرده و مدعی شدند مواضع گروه حماس هدف این حمله بوده است. در همین حال، منابع پزشکی فلسطینی در گفت‌وگوهای مختلف با رسانه‌های فلسطینی از مجروح شدن چهار شهروند فلسطینی در دقایق اولیه حملات همه‌جانبه صهیونیست‌ها خبر دادند. همچنین اعلام شد بر اثر حمله بامداد دیروز رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری یک جوان فلسطینی به نام «یوسف ابوزاغه» به شهادت رسید. ابوزاغه مورد اصابت مستقیم گلوله قرار گرفت و در دم شهید شد. پایگاه خبری «عرب 48» فلسطین نیز در گزارشی از زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و مسمومیت آنها با گازهای اشک‌آور در الخلیل واقع در کرانه باختری خبر داد.

خبرگزاری فلسطینی «معا» نیز اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از 20 حمله به کرانه باختری و بیش از 13 حمله به شهر مرزی رفح در غزه انجام دادند. رژیم صهیونیستی در این مدت دو نفر از فعالان حماس به نام‌های «القواسمی» و «ابوعیشه» را متهم به ربودن این سه نفر کردند. به همین دلیل، پس از کشف جسد این سه جوان اسرائیلی، نیروهای ارتش پس از بازداشت اعضای خانه این فعالان حماس، هر دو منزل را منفجر کردند.

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی همچنین ظهر دیروز پس از درگیری‌های شدید با نمازگزاران مقابل در «المغاربه» مسجدالاقصی، حصار امنیتی شدیدی اطراف نمازگزاران معتکف در مسجد «القبلی» و تمامی درهای ورودی اصلی مسجدالاقصی برقرار کردند.

به نظر می‌رسد حال با پیدا شدن جسد این سه نفر، نیروهای صهیونیستی بر پیدا کردن ربایندگان تمرکز کنند. این موضوعی است که خود مقامات صهیونیست نیز به آن اذعان دارند. بر همین اساس، نتسان الون، فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ماموریت ما به پایان نرسیده است، هزاران سرباز و افسر بلندپایه عملیات جستجوی خود را برای یافتن ربایندگان ادامه خواهند داد و تا زمانی که این ماموریت را به پایان برسانیم و فعالان حماس را که در پشت پرده این عملیات بوده‌اند بازداشت نکنیم، آرام نخواهیم شد.

پاسخ حماس به تجاوزات اسرائیل

در واکنش به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، حماس نسبت به ادامه این حملات هشدار داد. در همین زمینه، اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت فلسطینی‌ها ترسی از تهدیدهای اسرائیل علیه نوار غزه و حماس ندارند. وی در واکنش به تهدید‌های نتانیاهو مبنی بر انجام حملات تلافی‌جویانه علیه نوار غزه و حماس، گفت: این گونه تهدید‌ها فقط باعث می‌شود ملت فلسطین برای ایستادگی و رویارویی با هرگونه تجاوز اسرائیل به نوار غزه، مستحکم‌تر شوند.

از سوی دیگر، سامی ابوزهری، سخنگوی حماس در پاسخ به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کرد در صورتی که صهیونیست‌ها به بهانه موضوع سه اسرائیلی ناپدید شده اقدام به ماجراجویی کنند و به غزه حمله کنند، دروازه‌های جهنم به رویشان باز خواهد شد. ابوزهری خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد صهیونیست‌ها مسئول هرگونه درگیری هستند و نتانیاهو در حال وارونه کردن حقایق است.

در همین حال، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس‌های تلفنی متعددی با مسئولان آمریکایی و اروپایی از آنها خواست جلوی عملیات و اقدامات نیروهای رژیم صهیونیستی پس از پیدا شدن اجساد سه شهرک‌نشین مفقود شده را بگیرند.

در همین زمینه، روزنامه عبری زبان «معاریو» اعلام کرد نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌هایی جداگانه از رژیم صهیونیستی خواستند اوضاع را بیشتر از این متشنج نکند و به عملیات نظامی خود پایان دهد.

مطرح شدن نام یک گروه ناشناس

در حالی که نیروهای رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته پیوسته نیروهای حماس را مسئول این اتفاق معرفی می‌کردند، روز گذشته گروه «انصار الدوله الاسلامیه فی بیت‌المقدس» با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی مسئولیت ربودن و کشتن سه شهرک‌نشین صهیونیست را در الخلیل بر عهده گرفت.

به گزارش ایرنا، این گروه طی بیانیه‌ای در سایت رسمی خود با بر عهده گرفتن مسئولیت این عملیات اعلام کرد این کار را در جهت یاری رساندن به خلافت اسلامی ابوبکر البغدادی انجام داده است. این گروه همچنین مسئولیت شلیک موشک از غزه و حمله به اهداف صهیونیستی طی یک ماه و نیم اخیر را بر عهده گرفت. گروه مذکور، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد در آینده نیز دست به سلسله عملیات دیگری ضد اهداف اسرائیلی در اراضی فلسطین خواهد زد. نام قبلی این گروه انصار بیت‌المقدس بود، اما با اعلام خلافت ابوبکر البغدادی در عراق و شام، این گروه نام خود را تغییر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها