ایران زمین

30 کیلومتر از بزرگراه کربلا امسال تکمیل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از ساخت و تکمیل 30 کیلومتر از بزرگراه کربلا تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۴۱۵

حسن فدایی افزود: تا کنون 270 کیلومتر از مسیر بزرگراه کربلا تا شهرستان اسلام‌آباد غرب تکمیل شده و 30 کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است که در صورت تخصیص اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد. وی تصریح کرد: این طرح در مسیر سرپل‌ذهاب تا مرز خسروی نیز در دستور کار بوده که مطالعات آن انجام شده و نیازمند تخصیص اعتبار برای ادامه کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برای تکمیل 30 کیلومتر از بزرگراه کربلا نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان هستیم که در صورت تخصیص بموقع طرح انجام و احداث 30 کیلومتر مذکور اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: بزرگراه کربلا در صورت تکمیل می‌تواند نقش بسزایی در افزایش مراودات با کشور عراق و تسهیل تردد زوار عتبات عالیات و کاهش خطرات و حوادث داشته باشد.فدایی اظهار امیدواری کرد این طرح با همکاری دیگر دستگاه‌های مربوط و پیگیری نمایندگان مجلس برای تخصیص اعتبار به پایان برسد./ مهر

بیمه 27 هزار هکتار از شالیزارهای برنج مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اتمام مهلت بیمه‌گری برنج گفت: تاکنون بیش از 27 هزار و 687 هکتار از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه برنج قرار گرفته است.

حسن عنایتی افزود: در سطح 220 هزار و 297 هکتار از شالیزارهای مازندران نیز عملیات نشاکاری صورت گرفت.

وی این میزان را نزدیک به 9/99 درصد اراضی شالیزاری استان دانست.به گفته عنایتی، 21 درصد نشا که 46 هزار و 739 هکتار از اراضی شالیزاری را شامل می‌شود به صورت کشت مکانیزه بوده و بقیه به روش سنتی نشاکاری شد.

وی با بیان این که سطوح شخم و شیار و آب‌تخت و بذر پاشی در شالیزارهای استان مازندران به صورت صددرصد صورت گرفته است، افزود: با اعلام ظهور خوشه در بیشتر شهرستان‌های استان، مزارع شالیزاری در مراحل مختلف زراعی از پنجه‌زنی و ورود به فاز زایشی تا ظهور خوشه قرار دارند.

عنایتی از اجرای عملیات مبارزه بیولوژیک علیه نسل اول کرم ساقه‌خوار در سطح 26 هزار و 299 هکتار و نسل دوم در سطح ده هزار و 767 هکتار خبر داد./ فارس

کد تلفن شهرهای مازندران از فردا یکسان می‌شود

پیش‌شماره تلفن‌های ثابت استان مازندران از ساعت 22 چهارشنبه یازدهم تیر به «011» تغییر کرده و یکسان می‌شود.

براساس اعلام شرکت مخابرات مازندران، یکسان‌سازی پیش‌شماره‌های تلفن ثابت شهرهای استان با اجرای طرح هم کدسازی صورت می‌گیرد و بر این اساس همه شماره تلفن‌ها از هفت به هشت رقم تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در این باره گفت: با اجرای این طرح برای شماره‌گیری بین‌شهری و روستایی داخل استان نیازی به گرفتن پیش شماره یا کد نیست.

بهروز باباجانی افزود: هزینه مکالمات داخل استان با اجرای طرح هم کدسازی به صورت داخل شهری و به ازای هر دقیقه 30 ریال و مکالمات خارج استان نیز برای همه شهرها و مناطق مازندران یکسان و به ازای هر دقیقه 330 ریال محاسبه خواهد شد.وی آمار مشترکان تلفن ثابت مازندران را یک و نیم میلیون فقره اعلام کرد و گفت: علاوه بر این بیش از دو میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه و 272 هزار مشترک دیتا هم در مازندران فعال هستند.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران را موظف کرد تا شهریور امسال همه کدهای بین‌شهری کشور را حذف کند تا هر استان دارای یک کد واحد شود.بر این اساس پیش‌شماره‌های تلفن ثابت کشور با 32 کد همسان‌سازی می‌شود. شرکت مخابرات از اردیبهشت امسال این طرح را در برخی استان‌های کشور اجرایی کرده است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها