یک دندانپزشک گفت: هنگام سحر نیز باید دو تا سه لیوان آب نوشید. این امر خشکی دهان را طی ساعات روزه کاهش می‌دهد البته نباید هنگام افطار و سحر، آب سرد و گرم را همزمان مصرف کرد. این کار بسیار برای بهداشت دندان مضر بوده و باعث پوسیدگی آن می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۱۴۱
هنگام سحر، 2 تا 3 لیوان آب بنوشید

جام جم سرا: دکتر غلامرضا اصفهانی‌زاده، متخصص پروتزهای دندانی در گفت‌وگو با جام‌جم با تاکید بر این که یکی از نکات مهم در مراقبت خوب از دهان و دندان در این ماه مسواک زدن، نخ کشیدن و قرقره کردن بعد از افطار و سحر است، افزود: استفاده از مواد خوراکی مناسب و پرهیز از مصرف موادی چون سیر، پیاز و ادویه‌های بودار در هنگام سحر نیز می‌تواند از بوی بد دهان جلوگیری کند، اما مصرف خوراکی‌هایی چون لیموترش، شربت پرتقال و سبزی‌های معطری چون نعناع، مرزه و ترخون بوی خوشی به دهان در ماه رمضان خواهد داد. همچنین مصرف پنیر به روزه‌داران توصیه می‌شود چرا که پنیر دارای فسفات بسیار است. فسفات باعث افزایش و تولید بزاق دهان شده، در نتیجه از خشکی دهان در هنگام روزه جلوگیری می‌کند.

دکتر اصفهانی‌زاده تاکید کرد: مصرف ویتامین C همراه غذا مانند انواع لیمو، پرتقال، هندوانه و خربزه نیز می‌تواند از رشد باکتری‌ها در بدن جلوگیری کند. مصرف زیاد ادویه‌هایی چون رزماری، نعنا و هل نیز برای مقابله با بوی بد دهان بسیار مفید است البته از خودداری از مصرف سیگار طی سحر و افطار نیز برای مقابله با بوی بد دهان نباید غافل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
alex
United Kingdom
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
۰
۰
ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها