متهمان با خرید نوزادان خانواده‌های فقیر از والدین این کودکان سفته‌های چندمیلیونی می‌گرفتند تا پیگیر سرنوشت فرزندشان نشوند

دستگیری 2 مرد به اتهام خرید و فروش نوزادان

دو مرد که با شناسایی خانواده‌های فقیر، نوزادان آنها را خریداری می‌کردند و به زوج‌های نابارور می‌فروختند، ازسوی ماموران کلانتری 14 اراک در استان مرکزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۸۹۶۰۵

فرمانده انتظامی شهرستان اراک به جام‌جم گفت: روز‌های پایانی هفته گذشته زن جوانی با حضور در کلانتری14 از مردی به اتهام خرید نوزادش شکایت و عنوان کرد شوهرم مرا ترک کرده بود و به دلیل مشکلات مالی، هزینه زایمان نداشتم و نمی‌توانستم پس از به دنیا آمدن کودکم از او نگهداری کنم.

وی افزود: یک هفته پیش از زایمان مردی به خانه‌ام آمد و ادعا کرد با زوج نابارور و ثروتمندی آشنایی دارد که آنها می‌توانند از کودکم نگهداری و آینده فرزندم را تضمین کنند. سرهنگ مصطفی ویسمه‌ای افزود: زن جوان اظهار کرد این مرد فریبم داد و هزینه زایمانم را پرداخت کرد و یک روز پس از به دنیا آمدن نوزادم او را از من تحویل گرفت و مبلغی پول به من پرداخت و برگه‌ای را مقابلم گذاشت که باید تعهد می‌دادم دیگر این فرزند مال من نیست و هیچ‌گاه پیگیر سرنوشت او نخواهم بود.

زن جوان اضافه کرد: با گذشت چند هفته بی‌تاب فرزندم شده و عذاب وجدان رهایم نمی‌کرد، از این رو تصمیم گرفتم آن مرد را یافته و فرزندم را از او پس بگیرم.

ویسمه‌ای یادآور شد: با دستور قضایی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از خریدار نوزاد صورت گرفت و جستجو برای دستگیری وی آغاز شد. ماموران پاتوق‌های احتمالی این متهم فراری را شناسایی کردند تا این که دو روز پیش او را در یکی از محله‌های جنوبی شهر دستگیر کردند.

متهم با انتقال به مرکز پلیس و مواجهه حضوری با مادر کودک اعتراف کرد از یک سال پیش با همدستی یک مرد دیگر، کودکان خانواده‌‌های فقیر را خرید و فروش می‌کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک خاطرنشان کرد: متهم در باره نحوه آشنایی‌اش با خانواده نوزادان خریداری شده گفت: با پرسه زدن مقابل بیمارستان‌ها و محله‌های شهر زنان بارداری را که وضع مالی مناسبی نداشتند شناسایی می‌کردیم و پس از جلب اعتماد آنها نوزادان دختر و پسر این خانواده‌ها را می‌خریدیم.

متهم افزود: سپس مقابل شیرخوارگاه‌ها پرسه می‌زدیم و خانواده‌هایی را که با حضور در این مراکز نمی‌توانستند کودکی را به سرپرستی بگیرند، شناسایی و با جلب اعتمادشان، نوزادانی را که خریده بودیم به این خانواده‌ها می‌فروختیم و مبالغی از آنها می‌گرفتیم.

ویسمه‌ای گفت: در پی‌اعتراف این متهم، مشخص شد وی نوزادان را در چند شهر از جمله تهران خرید و فروش کرده و از چندی پیش با همدست فراری‌اش برای از سر گرفتن فعالیتشان به استان مرکزی آمده و با فریب سه خانواده فرزندان آنها را خریداری و فروخته‌اند.

به گفته رئیس پلیس شهرستان اراک، متهمان از خانواده‌های بی بضاعت سفته‌هایی با مبالغی کلان گرفته و تهدید می‌کردند در صورتی که برای پس گرفتن نوزادانشان اقدام کنند این سفته‌ها را اجرا می‌گذارند و از والدین کودکان به عنوان بدهکار مالی شکایت خواهند کرد.

وی اذعان کرد: جستجو برای دستگیری دیگر متهم پرونده ادامه داشت تا این که او نیز در مخفیگاهش دستگیر شد و با انتقال به مرکز پلیس به همدستی با دیگر متهم پرونده در زمینه خرید و فروش نوزادان اعتراف کرد.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران چهار نفر دیگر را که با شناسایی خانواده‌های نیازمند و معرفی آنها به این دو مرد کمک می‌کردند، دستگیر کردند.

با دستور قضایی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک، تحقیقات گسترده پلیس آگاهی برای شناسایی دیگر اعضای این باند و نیز شناسایی خریداران نوزدان فروخته شده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها