در دیدار وزیر نیرو با آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای‌ عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله جعفر سبحانی و آیت‌الله شاهرودی بر ضرورت رعایت الگوی مصرف آب در کشور تاکید کردند و برخی از آنان، اسراف در شرایط فعلی را حرام خواندند.
کد خبر: ۶۸۹۱۸۴

به گزارش مهر، آیت‌الله محمد یزدی در دیدار حمید چیت‌چیان گفت: متاسفانه الگوی مصرف آب بین مردم الگوی نامناسبی است و کسی که آب در اختیار دارد، آن را هدر داده و گناه می‌کند.

همچنین آیت‌‌الله‌ صافی‌گلپایگانی با تاکید بر این‌که رعایت دقت در مصرف آب وظیفه دینی و شرعی است، گفت: تنها راه مقابله با مشکلات ناشی از کمبود آب، صرفه‌‌جویی و مدیریت مصرف است که می‌توان کشور را از این مشکلات نجات داد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نیز در دیدار وزیر نیرو با بیان این‌که اسراف در مصرف آب و برق مردود است و حتی اگر نعمت‌‌ها فراوان باشد، باید از اسراف پرهیز شود، گفت: گاهی اوقات خداوند در قالب این کمبودها، لطف‌‌هایی می‌کند که از آنچه داریم، درست استفاده کنیم.

همچنین آیت‌‌الله‌ ناصر مکارم‌‌شیرازی در دیدار چیت‌چیان با تاکید بر این‌که اسراف در آب حرام است، گفت: اسراف به سرمایه‌‌های کشور لطمه می‌زند و لازم است در این زمینه اطلاع‌‌رسانی دقیق و مستمر صورت بگیرد تا مردم به وظایف خود آشنا شوند و بدانند که در کشور شرایط خاصی حاکم است.وی اظهار کرد: استفاده بی‌‌رویه از آب جبران‌‌ناپذیر و اسراف درمصرف آن بویژه در شرایط کم‌‌آبی کنونی حرام است.

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در دیدار با وزیر نیرو با تاکید بر این‌که اسراف در مصرف آب همچون دروغ حرام است، گفت: باید الگوی مصرف را تغییر دهیم و این کار را برای خدا انجام دهیم، زیرا اسراف حرام است.همچنین آیت‌الله سیدمحمد هاشمی‌شاهرودی نیز در دیدار با وزیر نیرو با بیان این‌که اجرای طرح‌‌های بزرگ آبرسانی پیگیری شود، گفت: در چند سال آینده بحران آب جدی‌‌تر از بحران نفت خواهد شد؛ ازاین‌رو باید مطالعات عمیق و دقیق آبرسانی از هم‌‌اکنون مورد توجه باشد که البته این امر نیازمند همت بلند مسئولان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها