12 ملی‌پوش کشورمان‌ نیمه تیرماه در چین و کره‌جنوبی روی شیاپ چانگ می‌روند

معرفی تکواندوکاران اعزامی به گزینشی المپیک

ملی‌پوشان تکواندو در راه کسب سهمیه المپیک و آماده‌سازی برای شرکت در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو در قالب دو تیم متفاوت در پیکارهای کسب سهمیه المپیک چین و کره‌جنوبی روی شیاپ چانگ می‌روند، جایی که منهای یوسف کرمی دیگر مدعیان و تکواندوکاران باتجربه حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۶۸۸۶۹۷

تیم ملی تکواندوی ایران که چندی پیش با شایستگی عنوان قهرمانی بیست و یکمین دوره پیکارهای قهرمانی آسیا را تصاحب کرد در هفته‌های گذشته در شرایطی تمرینات خود را زیرنظر بیژن مقانلو پیگیری کرد که کادر فنی همزمان حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و بــــازی‌های آسیایی اینچئون را به عنوان نقطه هدف کوتاه مدت خود مدنظر داشت. با توجه به این‌که ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا براساس پیکارهای انتخابی تیم ملی مشخص شده بود و این تیم در آسیا خوش درخشید، خیال کادر فنی تا حدود زیادی راحت شد و به نظر نمی‌رسد که با توجه به فشردگی برنامه‌های این تیم دیگر پیکار انتخابی در دستور کار قرار گیرد. این نکته را ترکیب تیم‌های اعزامی به دو رویداد بین‌المللی پیش‌رو بخوبی نشان می‌دهد که تقریبا تمامی مدعیان در این رقابت‌ها منهای یوسف کرمی(باتجربه‌ترین عضو تیم ملی) دیگر تکواندوکاران مدعی به این دو رقابت اعزام می‌شوند.یوسف کرمی نیز چندی پیش بنا به درخواست خودش و موافقت کادر فنی از شرکت در پیکارهای کره‌جنوبی و چین معاف شد تا با تمرکز کامل برای حضور در بازی‌های اینچئون آماده شود.

به هر ترتیب در حالی که رقابت‌های جایزه بزرگ چین طی روزهای سیزدهم تا پانزدهم تیر و پیکارهای کره‌جنوبی نیز از بیستم همین ماه آغاز می‌شود خبرنگار جام‌جم کسب اطلاع کرد که در رقابت‌های چین هادی مستعان، فرزاد عبدالهی، بهنام اسبقی، محمد باقری معتمد، مسعود حجی‌زواره و سجاد مردانی و در پیکارهای کره‌جنوبی فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، مرتضی شیری، مهدی خدابخشی، علیرضا نصرآزادانی و احمد محمدی روی شیاپ چانگ می‌روند.

این رقابت‌ها که در نوع خود یک میدان تدارکاتی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان کشورمان در راه بازی‌های آسیایی اینچئون است، گزینشی المپیک بوده و در رده‌بندی جهانی تکواندوکاران در چهار وزن المپیکی برای کسب سهیمه المپیک 2016 برزیل موثر است؛ جایی که در نهــایت 21 نفر برتر هر کدام از ایــــــــن چهار وزن صاحب سهمیه المپیک خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها