سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

هر خانواده ایرانی یک امدادگر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به خدمات امدادگران به جامعه گفت: طرحی آماده کرده‌ایم تا در مجلس مطرح شود و در صورت تصویب، سابقه امدادگری مانند بسیج کسری خدمت سربازی را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۸۲۹۰
سربازی امدادگران هلال احمر کوتاه می شود؟

پیرحسین کولیوند با اشاره به خدمات امدادگران به جامعه گفت: این افراد جان خود را به خطر می اندازند و خود را وقف جامعه می کنند بنابر این باید به گونه‌ای قدردان زحمات آنها باشیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا 3 طرح جداگانه تهیه شده است تا در مجلس مطرح شود و در صورت تصویب بخشی از خدمات امدادگران را جبران کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد این 3 طرح توضیح داد: در یکی از این طرح‌ها این موضوع عنوان شده که سوابق امدادگری مانند عضویت در بسیج، به کسر خدمت سربازی منجر شود.

به گفته وی، این طرح هم به نوعی قدردانی از خدمات امدادگران است و هم به تشویق مردم به عضویت در سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌شود.

کولیوند در مورد طرح دوم گفت: اکنون زمانی که امدادگران ما در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند یا مجروح می‌شوند، جانباز یا شهید محسوب نمی‌شوند در حالی که 6 مرجع تقلید به صراحت این افراد را جانباز و شهید دانسته‌اند.

وی افزود: طرح دیگر مربوط به نوع شغل امدادگری است و تلاش می‌کنیم تا امدادگری در زمره مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود.

آنچنان که رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌گوید این طرح‌ها با همکاری نمایندگان خانه ملت در مجلس به صورت «طرح» مطرح می‌شود و به صورت لایحه از طرف دولت ارسال نمی‌شود. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها