معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مراکز روزانه کودکان خیابانی در 15 استان کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: طرح‌های آموزشی و حمایتی کودک و خانواده در این مراکز اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۱۹۶

محمد نفریه افزود: سال گذشته پنج مرکز روزانه برای ارائه خدمات آموزشی و حمایتی از کودکان خیابانی به صورت آزمایشی در پنج استان کشور راه‌اندازی شد و امسال نیز قصد داریم تعداد این مراکز را افزایش دهیم. وی اظهار کرد: تاکنون در استان‌های تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس و البرز مراکز روزانه کودکان خیابانی راه‌اندازی شده است و در این مراکز طرح آموزش و حمایتی از این کودکان و همچنین خانواده‌های آنان اجرایی شد که بسیار موفقیت‌آمیز بود، به همین دلیل در مراکز دیگر نیز این طرح‌ها اجرایی خواهد شد.

به گزارش مهر، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: در این مراکز، یک وعده غذای گرم، خدمات مددکاری و مشاوره‌ای، حرفه‌آموزی، سوادآموزی، خدمات تفریحی و ورزشی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که 5000 کودک کار سال گذشته در سراسر کشور جمع‌آوری شد، ادامه داد: این کودکان در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی ساماندهی شده؛ به طوری که بسیاری از آنان به خانواده‌های خود بازگردانده شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها