من و همسرم چند سالی است باهم ازدواج کرده‌ایم و هر دو کارمند هستیم، شرایط اقتصادی‌مان بد نیست، البته اوایل مشکلات مالی زیادی داشتیم، اما با برنامه‌ریزی و تلاش هردوی مان، توانستیم مشکلات را برطرف کنیم. خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنیم با وام و قرض خریده‌ایم و در حال پیشرفت هستیم، اما یک مشکل در زندگی‌مان وجود دارد و نمی‌گذارد از زندگی لذت ببریم.
کد خبر: ۶۸۷۸۰۴
تلخی چشم و همچشمی

جام جم سرا: اطرافیان ما، خانواده من و همسرم، شرایط اقتصادی خوبی دارند و ما از نظر مالی از آنها پایین‌تر هستیم. بعد از هر مهمانی عصبی و زودرنج می‌شوم. احساس می‌کنم زندگی من با مشکلات زیادی رو‌به‌روست، اما خواهرم یا خواهر همسرم چنین مشکلاتی را ندارند و خوشبخت‌تر هستند. با آن‌که ارتباط من و همسرم خوب است، اما گاهی بر سر این‌گونه مسائل باهم حرفمان می‌شود و وقتی با همسرم در این‌گونه موارد صحبت می‌کنم، خیلی دلخور می‌شود. نمی‌دانم چگونه رفتار کنم؟ خودم هم آرامش ندارم و مدام فکر می‌کنم چیزی در زندگی‌ام کم است.

پاسخ مشاور:

طبق حرف‌های خودتان، شرایط اقتصادی‌تان خوب است. هر دو در ابتدای راه هستید و تمام تلاشتان را برای آینده می‌کنید، اما این حس درونی شما باعث می‌شود نتوانید از شرایط موجود لذت ببرید و امروز‌تان را فدای فردای نیامده کنید.اگر زندگی اطرافیان و داشته‌های آنها را زیر ذره‌بین قرار دهید، تنها چیزی که به دست می‌آورید، حسرت و ندیدن داشته‌های خود شماست.

شما و همسرتان ارتباط خوبی دارید، پس شریک زندگی شما همسر شایسته‌ای است، اما به خاطر صفرهای حساب بانکی‌اش مورد بی‌مهری واقع می‌شود. او تلاشش را برای خوشبختی هردویتان می‌کند و تا به حال موفق هم بوده است، اما زیاده‌خواهی چیزی است که نمی‌گذارد از داشتن چنین همسری احساس خوشبختی کنید.اگر این ویژگی رفتاری را در خودتان کنترل نکنید، هیچ وقت به رضایت کامل نمی‌رسید، زیرا همیشه از شما بهتر وجود دارد. برای رسیدن به رضایت و آرامش گاهی لازم نیست شرایط شما تغییر کند، بلکه باید نگاه شما به زندگی تغییر کند.

یک کاغذ و قلم بردارید و خوبی‌های همسرتان و زندگی مشترکتان را یادداشت کنید. سعی کنید چیزی از قلم نیفتد. همسرتان بهانه‌گیر است؟ سوء‌ظن دارد؟ خسیس و شلخته است؟ در خانه بدخلق و عصبانی است؟ احترام‌تان را مقابل دیگران نگه نمی‌دارد؟

اگر جوابتان به این سوالات منفی است، باید بدانید یکی از بهترین همسران دنیا را دارید. چشمانتان را از زندگی دیگران بردارید. به خانه خود نگاه کنید، زیباترین و امن‌ترین جای دنیا برای شما باید همین چهاردیواری باشد که با همسرتان در آن زندگی می‌کنید.

سعی کنید هر وقت به خانه خواهر خود یا هرکس دیگر که گمان می‌کنید از شما شرایط مالی بهتری دارد، می‌روید، به لوازم جدیدی که خریداری شده توجه نکنید. مهمانی و دید و بازدید عزیزان می‌تواند خیلی مسرت‌بخش باشد به شرط آن‌که با این رفتارها لحظات خوش را به خود و همسرتان تلخ نکنید. کمبودی که در زندگی‌تان وجود دارد، رضایت از شرایط موجود و دیدن نیمه پر لیوان است که هیچ کس نمی‌تواند آن را جبران کند، جز خود شما! (ندا داوودی/ضمیمه چاردیواری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها