«رهیافت»؛ راهی به منش حضرت رسول (ص)

سعید بشیری که در کارنامه خود تولید برنامه‌هایی مانند دو‌قدم‌مانده به صبح را دارد، برنامه رهیافت را برای پخش رمضانی شبکه چهار تولید می‌کند.
کد خبر: ۶۸۷۷۱۷

بشیری درباره این برنامه به جام‌جم گفت: ساختار این برنامه گفت‌وگومحور است و در آن چند پرسشگر مقابل اندیشمندان و پژوهشگران اسلام، قرآن و پیامبر(ص) می‌نشینند و با آنها درباره تفکر و رفتار حضرت محمد(ص) در مواجهه با موضوعات مختلف گفت‌وگو می‌کنند.وی افزود: ایمان دینی و دردهای وجودی، حقوق بین‌المللی، فردی و اجتماعی و پیامبر و عقلانیت دینی برخی از موضوعاتی است که در برنامه رهیافت به آنها پرداخته می‌شود.بشیری درباره ساختار این برنامه توضیح داد: در هر قسمت رهیافت دو پرسشگر که از میان هزاران دانشجوی محقق و صاحب دیدگاه انتخاب شده‌اند مقابل اندیشمندانی مانند علی زمانی، همایون همت، قاسم کاکایی، محمود واعظی، علیخانی، خسرو پناه و... می‌نشینند و سوالات بنیادی با محوریت موضوع برنامه مطرح می‌کنند.وی افزود: پرسشگران که تحصیلات آنها مقطع دکتری است بیشتر از میان دانشجویان دانشگاه تهران و علوم و تحقیقات انتخاب شده‌اند.

بشیری گفت: در جهان امروز که تندروها به نام اسلام برای کشتار مردم از روش‌های خشن و غیرمعقول استفاده می‌کنند این برنامه راهی است برای شناخت بیشتر اسلام و رفتار و اخلاق حضرت رسول(ص) در مواجهه با مسائل مختلف.

طرح برنامه رهیافت را تقی رستم‌وندی مدیر شبکه چهار به گروه معارف و اندیشه دینی این شبکه ارائه کرده است. این برنامه از اول ماه رمضان از شبکه چهار پخش می‌شود. کارگردانی این برنامه را بشیری و داوود آجرلو به‌عهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها