7.5 میلیون گردشگر ایرانی سال گذشته از کشور خارج شدند

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، طبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور باید تا سال 2019، ایران ده میلیون گردشگر ورودی داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۶۷۸۱

به گزارش مهر، مسعود سلطانی‌فر روز گذشته در برنامه زنده تلویزیونی «خیابان ایران» آمار گردشگران خارجی ایران در سال 92 را چهار میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 7.5 میلیون گردشگر نیز در این مدت از کشور خارج شده‌اند و این در حالی است که ما براساس هدف‌گذاری سند چشم‌انداز باید تا سال 1404 به 20 میلیون گردشگر ورودی برسیم.

وی تاکید کرد: امروز از سند چشم‌انداز هشت سال گذشته است و باید تا پنج سال دیگر یعنی بین سال‌های 2018 یا 2019 به ده میلیون گردشگر ورودی برسیم و در سال 2025، 18 تا 20 میلیون گردشگر ورودی داشته باشیم.

وی افزود: اکنون حدود یک میلیون و 600 هزار گردشگر عراقی داریم که برای زیارت به ایران می‌آیند و در مقابل آن دو میلیون و 200 هزار نفر نیز به زیارت عتبات عالیات می‌روند همچنین حدود یک میلیون نفر از کشور آذربایجان به ایران می‌آیند که بخش عمده‌ای از آنها به قصد تردد در مرزهاست.

سلطانی‌فر با بیان این‌که هم‌اکنون تا آخر آبان و آذر اتاق‌های خالی در هتل‌های اصفهان و شیراز نداریم، تصریح کرد: در کشور 30 هتل پنج ستاره و 90 هتل چهار ستاره وجود دارد و همچنین 20 هزار خانه مسافر نیز در ایران هست که سامانه معرفی آنها را فعال کرده‌ایم و تاکنون از 20 هزار خانه مسافر، 7000 خانه شناسایی و وارد این سایت شده است.

به گفته سلطانی‌فر، سایت جامع گردشگری ایران پنجم مهر افتتاح خواهد شد تا به پنج زبان دنیا اطلاعات گردشگری کاملی را به متقاضیان ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها