روزنامه انگلیسی "تایمز" نوشت: دولت آمریکا به ریاست باراک اوباما نتوانست خواسته های خود را به نوری مالکی نخست وزیر عراق تحمیل کند و در عوض، مالکی بحران را به فرصت تبدیل کرد.
کد خبر: ۶۸۶۱۰۹
اوباما نتوانست خواسته های خود را به مالکی تحمیل کند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی تایمز در مقاله ای با عنوان "مالکی بحران عراق را به فرصت تبدیل کرد"، نوشت: آمریکا خواستار استعفای نوری مالکی نخست وزیرعراق شد اما مالکی به خواسته آمریکا تن نداده است.

این روزنامه افزود: آمریکا خواهان استعفای مالکی است اما اینکه بتواند وی را به این کار راضی کند، چیز دیگری است.

به نوشته تایمز، آمریکا بارها در تحمیل خواسته های خود به مالکی ناکام مانده است و حتی زمانی که بیش از 300 هزار نظامی خود را در عراق مستقر کرده بود، نتوانست خواسته هایش را به مالکی تحمیل کند.

این روزنامه نوشت: گروه های مسلح فعال به علت نداشتن خاستگاه ومقبولیتی در بین مردم در پیشروی از شمال به سمت بغداد ناکام مانده اند. عراق از آمریکا خواست که به افراد مسلح در خاک عراق حمله کند اما درحال حاضر نیاز ضروری به این کار برای جلوگیری از اجرای افراد مسلح حملات به بغداد احساس نمی شود.

دولت عراق از آمریکا طبق توافقنامه امنیتی دوجانبه خواستار کمک هوایی شده بود، اما در حالی که عراق وارد یازدهمین روز حملات داعش شده است، آمریکا هیچ کمکی به ارتش عراق نکرده است و ارتش با پشتیبانی عشایر و مردمی که به فتوای مرجعیت دینی داوطلب شده اند، توانسته است حملات تروریست های تکفیری را دفع کند و به موفقیت های قابل توجهی در برابر تروریسم دست یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها