سیدمحمدعلی حسینی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای این وزارتخانه منصوب شد.
کد خبر: ۶۸۵۸۴۷

پیش از حسینی، مرتضی درزی‌رامندی که اکنون به عنوان سفیر به اسلوونی رفته است، مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه بود.حسینی پیش از این سمت، سفیر ایران در ایتالیا بود. در کارنامه او مسئولیت‌هایی چون کاردار سفارت ایران در کشورهای اردن، سوریه و ازبکستان، معاون اداره اول خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، مدیرکل ارزیابی و نظارت وزارت خارجه، معاون حقوقی و بین‌المللی و سرپرست معاونت آسیا و اقیانوسیه این وزارتخانه به چشم می‌خورد.

انصاری: توافق نهایی به تائید رهبری می‌رسد

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان این‌که بارها اعلام شده خطوط کلی مذاکرات هسته‌ای از‌سوی رهبرمعظم انقلاب ترسیم می‌شود، افزود: باید فضایی از اطمینان بین طرفین به وجود بیاید تا به نقطه تهیه متن برسد و توافق نهایی نگارش شود، اما مطمئنا نسخه نهایی که به امضای جمهوری اسلامی خواهد رسید، نسخه‌ای خواهد بود که مفاد آن به تائید رهبر معظم انقلاب رسیده باشد.

انصاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف مشترک و اعتمادسازی بین طرفین، این توافق در حال شکل‌گیری است، اما رعایت حقوق ملت ایران از خطوط قرمز است.وی گفت: نگارش این توافق کار دشواری است و در واقع مذاکرات، کارزار سختی است و مشکلات انباشته شده چند ساله باید با سرانگشت تدبیر، حوصله و اشراف گشوده شود.

معوقات بانکی، همان 80 هزار میلیارد تومان است

در حالی که خبرگزاری خانه ملت، سه‌شنبه نوشته بود که وزیر اقتصاد در یکی از کمیسیون‌های مجلس، رقم واقعی معوقات بانکی را 150 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تکذیب این مطلب گفت: معوقات بانکی 80 هزار میلیارد تومان (همان رقمی که در گذشته از سوی مقامات قضایی نیز اعلام شده بود) است.

ارسلان فتحی‌پور به ایرنا گفت: در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی، وزیر اقتصاد اعلام کرد که معوقات بانکی، 80 هزار میلیارد تومان است و 70 هزار میلیارد تومان نیز تاکنون براساس قانون، تعیین تکلیف شده است.وی اظهار کرد: ولی متاسفانه برخی خبرگزاری‌ها به نقل از وزیر اقتصاد اعلام کردند که این معوقات 150 هزار میلیارد تومان است.

قدردانی نمایندگان مجلس از نیروهای وزارت اطلاعات

152 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای از زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از صبح اولین روزی که مدال پرافتخار سرباز گمنام در کلام دلنشین و الهی امام راحل بر سینه کارکنان خدوم وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نقش بست، گویی از تمام خدمات پنهان و آشکاری که تا قبل از تشکیل این وزارتخانه در نهادهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت گرفته بود، قدردانی شد.

نامه جمعی از استادان علوم سیاسی به رئیس‌جمهور

همزمان با انتشار نام دروس و تعداد واحدهای رشته درسی تحول‌یافته علوم سیاسی که قرار است از مهرماه برای دانشجویان دوره کارشناسی تدریس ‌شود، 160 استاد رشته علوم سیاسی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، درخواست کردند که به دلیل برخی مشکلات و نواقص موجود در بازبینی و اصلاح عناوین و سرفصل‌های رشته علوم سیاسی، دستور ویژه‌ای برای توقف یکساله به منظور برطرف کردن این مشکلات صادر کند.

این استادان با تأکید بر ضرورت بازبینی و اصلاح عناوین و سرفصل‌های رشته علوم سیاسی مطابق اصول و بنیان‌های بومی و اسلامی اعلام کرده‌اند، آنچه تاکنون انجام شده با کمترین مشارکت و تائید اعضای هیأت علمی گروه‌های علوم سیاسی و نهادهای مرجع و معتبر علمی حوزه علم سیاست بوده و دارای برخی نواقص است.

امیرعبداللهیان: آزادی دیپلمات ربوده شده در یمن نزدیک است

معاون عربی، آفریقای وزارت امورخارجه، با بیان این‌که نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن هم‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد، گفت: در آخرین گفت‌وگو‌ها به ما اعلام شد که به آزادی وی نزدیک شده‌ایم.

به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان افزود: در چند وقت اخیر تلاش‌های فشرده‌ای برای آزادی نیکبخت انجام‌شده است. امیدواریم هر چه زودتر این دیپلمات آزاد شود.

میرتاج‌الدینی: جلسات ولنجک مدتی است برگزار نمی‌شود

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی دولت احمدی‌نژاد در خصوص جلسات اعضای دولت سابق در ولنجک اظهار کرد: هر وقت جلسه‌ای باشد، می‌روم ولی مدتی است جلسه برگزار نمی‌شود.

به گزارش فارس، میرتاج‌الدینی درباره اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر این‌که احمدی‌نژاد از مشایی فاصله گرفته است، اظهار‌بی‌اطلاعی کرد.

رئیس دستگاه قضا امشب به مردم گزارش می‌دهد

حسن رحیمی، مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه گفت: آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضا امشب بعد از اخبار ساعت 21 شبکه یک سیما، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، گزارشی از عملکرد قوه قضاییه به مردم ارائه می‌کند.

این گفت‌وگوی تلویزیونی به مناسبت هفته قوه قضاییه انجام می‌شود. یکم تا هفتم تیر ماه، هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها