وزیر ارتباطات: ایرانسل تعرفه​ها را ثابت نگهداشته و رایتل بزودی کاهش می​دهد

امکان عوض کردن اپراتور بدون تغییر شماره تلفن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه طی هشت ماه آینده این است که هر فردی بتواند در صورت نیاز اپراتور خود را با حفظ شماره تلفن عوض کند.
کد خبر: ۶۸۵۴۳۷

به گزارش واحدمرکزی خبر، محمود واعظی در حاشیه جلسه مشترک وزرای ارتباطات ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران افزود: این اقدام سبب می‌شود میان اپراتورها رقابت جدی به‌وجود آید.

وی ادامه داد: از طرفی اپراتورها نیز باید خدمات بهتر و با کیفیت و همراه با قیمت پایین‌تر به مردم ارائه کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این‌که با گذشت دو روز از جلسه وزیر با اپراتورها، همراه اول چه اقدامی در جهت کاهش قیمت تعرفه‌ها انجام داده است، گفت: همراه اول خلاف قانون عمل نکرده است ولی بی‌سلیقگی کرد و باید همانند رقبا مبلغ 499 ریال را مبنای محاسبه هر پالس قرار می‌داد.

وی افزود: مبنای کار این بود که قیمت پایه 499 ریال باشد و تا 20 درصد قابلیت افزایش تعرفه‌ها امکان‌پذیر باشد.

وی گفت: ایرانسل تعرفه‌های خود را برپایه 499 ریال نگه داشت و رایتل نیز اعلام کرده که بعد از جلسه دو روز گذشته هزینه دیتا را کاهش دهد و بزودی قیمت‌ها را اعلام خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اپراتورها موظف هستند هر آنچه را که کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی به تصویب رسانده، اجرایی کنند و مهم این است که رقابت سالم میان اپراتورها ایجاد و اقدامات موجب کاهش تعرفه‌ها و افزایش کیفیت خدمات شود. وی درباره وضع بدهی شرکت پست نیز گفت: زمانی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم این شرکت 146 میلیارد تومان بدهی داشت و اصلا به پست توجهی نمی‌شد طوری که این اداره مظلوم واقع شده بود.

واعظی اظهار کرد: شرکت پست بخشی از بدهی خود را از طریق فروش املاک در حال پرداخت است و بخشی دیگر از بدهی این مجموعه از سوی دولت پرداخت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها