از سوی مراجع عراق صورت گرفت

فتوای جهاد علیه تروریست‌های داعش

با ادامه حملات اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در شهرهای عراق، مرجعیت شیعه و همچنین علمای اهل تسنن این کشور بر مقابله با این گروه تروریستی تاکید کردند.
کد خبر: ۶۸۳۵۹۵

بر همین اساس، تلویزیون عراق اعلام کرد آیت‌الله علی سیستانی، عالی‌ترین مرجع شیعیان عراق اعلام کرد هر کس که می‌تواند سلاح به دست بگیرد و توان مقابله با تروریست‌ها را دارد، داوطلب شود.

از سوی دیگر، آیت‌الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف‌اشرف در پیامی، از نیروهای امنیتی و مردم خواست با شجاعت در برابر تروریست‌ها بایستند.

آیت‌الله شیخ بشیر نجفی نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به اقدامات تروریست‌های داعش، در بیانیه‌ای اظهار کرد: هر وجب از خاک عراق به عراقی‌‌ها تعلق دارد و به هیچ‌وجه راضی به تجزیه آن نیستیم.

آیت‌الله شیخ محمد مهدی آصفی از علمای عراق نیز در پیامی با اشاره به این که این کشور هم‌اکنون با تهدید واقعی از سوی تروریست‌ها روبه‌روست، از مردم خواست به یاری نیروهای امنیتی بشتابند.

علمای اهل تسنن عراق نیز با صدور بیانیه‌ای بر حمایت و ایستادگی کامل خود در کنار نیروهای امنیتی این کشور علیه تروریست‌های داعش تاکید کردند. آنها تاکید کردند که گروه داعش، نماینده اهل سنت یا شیعیان نیست، بلکه شهروندان عراقی را هدف قرار داده است و نبرد با این گروه یک واجب ملی و شرعی مقدس است.

مشروح این خبر را در صفحه 6 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها