لبیک صدها هزار نفر از مردم عراق

وخامت اوضاع داعش

صدها هزار نفر از مردم عراق در پاسخ به درخواست مرجعیت دینی در خصوص دفاع از مرز و بوم این کشور به خیابان‌های مناطق مختلف عراق سرازیر شدند.
کد خبر: ۶۸۳۶۶۴
وخامت اوضاع داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد؛در حمله بالگردهای ارتش عراق به مناطقی در جنوب استان نینوا که تحت کنترل گروه های مسلح قرار دارد گروهی از تروریست ها کشته یا زخمی شدند.

در حمله جنگنده های ارتش عراق به داعش در منطقه القصور الریاسه ( کاخ های ریاست جمهوری ) در تکریت هفتاد نفر از تروریست ها به هلاکت رسیدند و چهل نفر دیگر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد؛ دستگاه مبارزه با تروریسم عراق یک مرکز تجمع عناصر وابسته به داعش را در منطقه « مطیبیجه » در استان دیاله منهدم کرد و شماری از آنان از جمله فرزند عزت الدوری معاون صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق را کشت.

پلیس محلی و عشیره الجبور توانستند شهر الضلوعیه عراق را از لوث وجود عناصر داعش پاکسازی کنند.

قیام عشایر الجبور،الزاویه و المسحک علیه داعش

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد؛ استاندار صلاح الدین گفت، عشایر الجبور در شهر الضلوعیه علیه گروه تروریستی داعش قیام کردند و گروه های مسلحی را با کمک شماری از افسران سابق ارتش برای مبارزه با داعشی ها تشکیل دادند.

وی افزود: عشایر الجبور درمناطق الزویه و المسحک گروه های مسلحی را برای حمایت از دستگاه های امنیتی و دفاع از مناطق شان تشکیل دادند.

ناو هواپیمابر جرج بوش به خلیج فارس اعزام می‌شود

وزارت دفاع آمریکا دستور اعزام ناو هواپیما بر جرج. اچ. دبلیو بوش از دریای عربی به خلیج فارس را صادر کرده است.

باربارا استار خبرنگار سی ان ان در وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون گفت ؛ در حال حاضر دولت آمریکا هیچ موضوعی خاص درباره گزینه های پیش رو درباره عراق را مطرح نمی کند. ناو هواپیمابر جرج بوش در حال حاضر در شمال دریای عربی است و در صورتی که دستور حمله صادر شود، بسته به محلی که قرار است حمله صورت گیرد، موضع گیری خواهد کرد و احتمال دارد تا دو روز دیگر به محل برسد.

نخست وزیر عراق به همراه یک گروه نظامی به سامراء رفت

نوری المالکی در راس یک گروه از فرماندهان نظامی عراق به منظور بررسی شرایط امنیتی منطقه به سامرا رفت.

مالکی به محض ورود به سامرا با استاندار استان صلاح الدین اوضاع امنیتی در این استان را بررسی کرد.

دست رد بغداد به دخالت نظامی امریکا

وزیر امور خارجه عراق در واکنش به سخنان مداخله جویانه رئیس جمهوری امریکا، تاکید کرد: هیچ کسی خواستار دخالت نظامیان امریکایی در عراق نشده است.

هوشیار زیباری در واکنش به سخنان باراک اوباما درخواست دخالت نظامی دولت عراق از واشنگتن را تکذیب کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما پیشروی گروه های تروریستی در شمال بغداد را متوقف کردیم.

زیباری گفت: ملت عراق در برابر این گروه ها متحد هستند.

در تحولی دیگر ، شماری زیادی از تروریست های داعش از جمله چند فرمانده این گروه در درگیری با نیروهای ارتش عراق در مناطق مختلف این کشور کشته شدند.

منابع مطلع در ارتش عراق از پاکسازی محله الوحده شهر موصل خبر دادند.

پلیس عراق هم توانست کنترل منطقه العظیم در استان دیاله را در دست بگیرد. ارتش عراق همچنین از پاکسازی کامل شهر تلعفر خبر داد.

خطر داعش در منطقه البلد در استان صلاح الدین نیز از بین رفت.

اوباما: به عراق نیرو اعزام نمی کنیم

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد ؛ واشنگتن قرار نیست بار دیگر به عراق نیرو اعزام کند و در این کشور درگیر جنگ شود.

باراک اوباما پیشروی های اخیر داعش در عراق را تهدیدی برای منطقه و منافع امنیت ملی آمریکا دانست و مدعی شد : نیروهای امنیتی عراق نشان دادند در تامین امنیت علیه شبه نظامیان ناتوان هستند.

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد؛ جان کری وزیر خارجه امریکا اعلام کرد: اوباما برای اتخاذ اقدامات فوری به منظور کمک به عراق آمادگی دارد.

کشته و زخمی شدن 150 تروریست در تکریت

سازمان مبارزه با تروریسم در عراق از کشته یا زخمی شدن 150 تروریست در شمال شهر تکریت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری نهرین از صلاح الدین ، شبکه نیمه رسمی العربیه اعلام کرد سازمان مبارزه با تروریسم در عراق با هماهنگی نیروی هوایی ارتش ضمن انهدام مواضع گروه های مسلح تروریست در بیجی 150 تن از آنان را کشته یا زخمی کردند.

نوری مالکی نخست وزیر عراق پیشتر از آغاز عملیات پاکسازی همه شهرها از وجود تروریست ها و ثبت نام شمار زیادی از داوطلبان مبارزه با تروریست ها خبر داده و بر لزوم مقابله جدی و کوبنده با این افراد تاکید کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
۰
۰
با سلام و خسته نباشید
لطفا بگید از ارتش عراق هم چند نفر شهید و مجروح شدن
یكجوری خبر رو نوشتید انگار یك نفر هم خراش پیدا نكرده
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
۰
۰
مردم ایران چقدر زود فراموشتان شد هشت سال جنگی كه شعله هایش، اتش به جان جوانان و زنان و كودكان این مرزو بوم زد و خاكسترشان كردو تا امروز تنها نشانی كه از جسم دلیرشان میاید پلاك یا تكه استخوانی شكسته است... اقای رضا گویا ندیده اید اشك مادران وزنانی كه بر بدنهای پاره پاره فرزندان و همسرانشان را كه بدست همین ارتش عراق قتل عام شدند؟ حال مرگ این جماعتی كه از ریشه یك دینند و به خودشان هم رحم ندارند را شهادت می نامید؟؟؟
m
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
4500اسیر فقط در موصل بخاطر خیانت فرماندهان 1700 اعدامی ازاونایی كه داوطلبانه تسلیم شدن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها