نبایداهمیت خبرهایی مانند معرفی سرمربی چهار تیم لیگ برتری و تصمیم کمیته فوتسال به تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی را نادیده گرفت.
کد خبر: ۶۸۰۶۶۴
اتفاق ناخوشایند برای والیبالی‌ها و بدقولی به فوتبالی‌ها

این هفته رو به پایان از جمله هفته‌هایی بود که تمام روزهایش برای ورزش ایران با یک رویداد یا خبر مهم و در خور توجه همراه بود، رویدادها و خبرهایی مانند حضور نوه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در فدراسیون جانبازان و معلولان، معرفی پرچمدار ایران در بازی‌های پاراآسیایی، نایب قهرمانی جوانان ایران در جمع بزرگسالان غرب آسیا، محرومیت قهرمان ایرانی تیر و کمان آسیا به خاطر دوپینگ و البته جریمه شدن 100 هزار دلاری فدراسیون وزنه برداری به خاطر محرز شدن دوپینگ چهار ورزشکار این رشته، از دست رفتن شانس تنها بانوی ووشو کار طلایی ایران در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو برای حضور در دوره جدید این بازی‌ها و ...

در این میان اما "تیم ملی فوتبال" مهمترین خبرها و اتفاقات این هفته را موجب شد که از معرفی نهایی اعزامی به جام جهانی، برطرف شدن اختلاف میان سرمربی این تیم با شرکت آل اشپورت، کناره‌گیری مربی تیم ملی و برگزاری مراسم بدرقه بدون حضور رئیس جمهور حکایت داشت.

البته نبایداهمیت خبرهایی مانند معرفی سرمربی چهار تیم لیگ برتری و تصمیم کمیته فوتسال به تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی را نادیده گرفت. ضمن اینکه درگذشت یک عکاس ورزشی هم از اتفاقات تلخ این هفته بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

ایران قهرمان مسابقات کشتی آلیش آسیا شد
پنجمین دوره مسابقات کشتی آلیش قهرمانی مردان آسیا که در سالن المپیک شهرستان گنبد جریان داشت با قهرمانی تیم ملی ایران همراه شد. این قهرمانی با کسب 52 امتیاز به دست آمد.

حضور سید حسن خمینی در فدراسیون جانبازان و معلولان
سید حسن خمینی، نوه بنبانگذار جمهوری اسلامی پنجشنبه گذشته به فدراسیون جانبازان و معلولان رفت تا از این فدراسیون بازدید کند. وی ابتدا به دفتر محمود خسروی‌وفا رفت و دقایقی را با وی به گفتگو پرداخت. سپس به محل اردوی تیم‌های وزنه برداری، گلبال و والیبال نشسته رفت و در جریان تمرینات ورزشکاران این تیم‌ها قرار گرفت.

حسین فرکی جراحی شد
حسین فرکی، سرمربی فصل گذشته تیم فولاد خوزستان که با این تیم به عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر در دوره سیزدهم دست یافت پنجشنبه گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت. به گفته دکتر کیهانی که پزشک جراح وی بود، فرکی 6 هفته دیگر باید دومین پای خود را جراحی کند سپس با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت لازم می تواند به عرصه مربیگری بازگردد.

معرفی پرچمدار کاروان "غدیر"
پنجشنبه گذشته و در جریان بازدید سید حسن خمینی از فدراسیون جانبازان و معلولان اعلام شد که کاروان ایران با نام "غدیر" در بازی های پاراآسیایی شرکت خواهد کرد. همچنین در این بازدید جلیل باقری به عنوان پرچمدار این کاروان معرفی شد. باقری در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندنصاحب مدال طلای بازی‌ها را در رشته پرتاب وزنه شد.

جوانان ایران نایب قهرمان بسکتبال بزرگسالان غرب آسیا شدند
تیم بسکتبال جوانان که به نمایندگی از ایران در مسابقات قهرمانی غرب آسیا - رده سنی بزرگسالان - شرکت کرده بود پنجشنبه شب گذشته با مجموع چهار پیروزی و تنها یک باخت عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. این تیم در آخرین دیدار خود موفق به شکست عراق شد. نماینده کشورمان که به منظور آماده‌سازی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به این رقابت‌ها اعزام شد، در دو دیدار ابتدایی خود برابر تیم‌های فلسطین و یمن به پیروزی رسیده بود. این تیم بعد از شکست مقابل اردن موفق شد در چهارمین دیدار نیز تیم سوریه را با شکست مواجه کند.

آمار نگران کننده تیم ملی فوتبال پیش از جام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران در راستای آماده‌سازی برای حضور در بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی جمعه گذشته در آخرین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش را مقابل تیم ملی آنگولا برگزار کرد و در پایان برابر این تیم به تساوی یک بر یک دست یافت. این نتیجه در حالی رقم خورد که شاگردان کارلوس کی‌روش در دو بازی تدارکاتی دیگر خود برابر تیم‌های بلاروس و مونته نگرو به تساوی بدون گل رسیده بودند. آمار بسیار ضعیف گلزنی‌های ملی‌پوشان در دیدارهای تدارکاتی انجام شده نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

محرومیت قهرمان ایرانی تیر و کمان آسیا
حمزه نکویی که در رقابت‌های قهرمانی 2013 آسیا در چین تایپه به مقام نخست دست یافت، به خاطر مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ دو سال محروم شد. بر اساس خبری که شنبه گذشته اعلام شد، این کماندار از ماده ممنوعه گلیسرول استفاده کرده است. بدین ترتیب مدال طلای نکویی از وی پس گرفته خواهد شد ضمن اینکه بر اساس اعلام سایت فدراسیون جهانی نکویی از روز 17 فوریه 2014 به مدت دو سال از حضور در تمامی میادین محروم شده است.

استفاده ابزاری از بازیکنان تیم ملی فوتبال!
مهرشاد کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران شنبه گذشته طی گفتگویی با خبرنگار مهر و در پاسخ به این سوال که "آیا نصب پوسترهایی در نقاط مختلف پایتخت که تصویر بازیکنان تیم ملی فوتبال را در حالی که یک نوع روغن را بالای سر می‌برند، با مجوز صورت گرفته است"؟، گفت: خیر، این تبلیغ مجوز نداشته و به محض مشاهده بنرهای مربوطه به آنها اعلام کرده‌ایم که این پوسترها باید هر چه زودتر پائین کشیده شوند. وی تاکید کرد که این شرکت برای تبلیغ کالای خود به این شیوه، درخواست خود را با اداره ارشاد استان تهران مطرح کرد ولی ما مجوز این کار را به او ندادیم

چهار دوپینگی در وزنه‌برداری و جریمه 100 هزار دلاری
شنبه گذشته و مدتی پس از اینکه اعلام شد نتیجه تست دوپینگ مهدی فروتن و رامین ولی‌پور در مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان آسیا (اسفندماه گذشته - تایلند) مثبت اعلام شده است، مشخص شد که علاوه بر این دو نفر مهرشاد محمودی و مصطفی خلیلی نیز از وزنه‌برداران دوپینگی در این رقابت‌ها بوده‌اند. حسین رضا زاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری شنبه گذشته با اعلام این خبر گفت که طبق اعتراف وزنه‌برداران دوپینگی، مربی شهرستانی آنها مقصر این پرونده بوده است. این مربی به بهانه افزایش رکوردهای این وزنه‌برداران داروهایی را به آنها داده که غیرمجاز بوده ضمن اینکه مبالغ بالایی را هم برای این کار از آنها می‌گرفته است. در هر صورت به خاطر دوپینگی شدن همزمان چهار وزنه‌بردار، فدراسیون ایران بر اساس قوانین از سوی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری 100 هزار دلار جریمه شد.

پلمب دو چاپخانه در ماجرای چاپ برگه‌های شرط‌ بندی فوتبال
بنا به اعلام برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شنبه گذشته دو چاپخانه در این استان به دلیل چاپ 80 هزار برگه شرط بندی فوتبال پلمب شدند و اوراق مذکور امحا شد.

حذف قهرمان
خدیجه آزادپور، تنها بانوی ووشو کار طلایی ایران در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو با متحمل شدن شکست در مسابقات انتخابی تیم ملی شانس حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون را از دست داد. یکشنبه گذشته و در آغاز این مسابقات آزادپور در وزن 60- کیلوگرم ابتدا مغلوب منصوریان شد. این ووشوکار مبارزه با دریایی را هم طی دو راند متوالی واگذار کرد و بدین ترتیب از حضور در بازی های آسیایی 2014 بازماند.

ذوالقدری نایب رئیس کمیته مربیان فدراسیون جهانی تکواندو شد
دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو طی حکمی غلامحسن ذوالقدری را به عنوان نایب رئیس کمیته مربیان این فدراسیون منصوب کرد. این خبر یکشنبه گذشته اعلام شد. ذواقدری در حال حاضر رییس سازمان تیم‌های ملی تکواندو است.

معرفی مسافران برزیل با حذف خلعتبری و آزمون
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه گذشته اسامی 24 بازیکن این تیم برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل را معرفی کرد. این اسامی در شرایطی اعلام شد که خط خوردن محمدرضا خلعتبری، مهاجم پرسپولیس و یکی از مردان ثابت تیم ملی طی سال‌های اخیر و سردار آزمون، مهاجم جوان رابین کازان باعث غافلگیری شد. سوشا مکانی و مهدی شریفی دو بازیکن دیگری بودند که از فهرست تیم ملی خط خوردند. بر اساس اعلام کارلوس کی‌روش، 24 بازیکن اعزامی به برزیل عبارتند از: رحمان احمدی، دانیال داوری، علیرضا حقیقی (دروازه بان)، مهرداد بیت آشور، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و مهرداد پولادی، هاشم بیگ‌زاده، امیرحسین صادقی، محمدرضا خانزاده، احمد آل نعمه و پژمان منتظری (مدافعان)، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری، احسان حاج‌صفی، رضا حقیقی، قاسم حدادی‌فر، جواد نکونام و بختیار رحمانی همراه با رضا قوچان‌نژاد، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه و کریم انصاریفرد (مهاجمان)

سوتفاهمی که برطرف شد
یکشنبه نشست مشترکی بین وکیل کی‌روش و جعفری، نماینده شرکت آلشپورت برگزار شد. در این نشست که در حضور رئیس فدراسیون و در محل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، طرفین با در نظر گرفتن کلیه موارد و از همه مهمتر منافع تیم ملی در مسابقات جام جهانی، مذاکرات خود را انجام داده و ضمن برطرف شدن سوء تفاهم قبلی بوجود آمده مقرر شد سرمربی تیم ملی در مسابقات جام جهانی از برند آلشپورت استفاده کند.

فعالیت عمرانی نقش‌جهان تعطیل شد
فعالیت‌های عمرانی ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان با توجه به مشکلات مالی و به دلیل عدم تامین اعتبار ساخت آن از یکشنبه گذشته تعطیل شد. این در حالی است که عمر ورزشگاه نقش‌جهان به نزدیک به 20 سال می‌رسد، برخی قسمت‌های ساخته شده ورزشگاه نقش‌جهان به فرسودگی نزدیک شده و زنگ خطر را درباره فرسودگی تجهیزات ورزشگاه به صدا در آورده است.

آغاز متفاوت تیم ملی والیبال در لیگ جهانی
تیم ملی والیبال که برای دومین سال متوالی در رقابت‌های لیگ جهانی شرکت کرده است، جمعه شب گذشته نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها با نتیجه سه بر صفر به ایتالیا واگذار کرد. به فاصله دو روز بعد، ملی‌پوشان ایران دومین دیدار خود را مقابل ایتالیا برگزار کردند و در این دیدار هم با نتیجه مشابه دیدار اول متحمل شکست شدند. بدین ترتیب شاگردان کواچ بدون حتی یک امتیاز و ست برده خاک ایتالیا را ترک کردند در حالی سال گذشته از مجموع دو دیدار خود در این کشور صاحب 4 پیروزی شده بودند.

ممنوع الورود شدن یک مربی توسط فدراسیونش
اتفاق عجیب در فدراسیون دوومیدانی مبنی بر ممنوع الورود شدن یک مربی دوومیدانی توسط فدراسیونش یکی از خبرهای مربوط به دوشنبه گذشته بود. این مربی که حسین نثاری نام دارد، چند ماهی است بنا به دستور فدراسیون دوومیدانی اجازه ورود به مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب را ندارد. ضمن اینکه اخیرا هم با ممنوعیت ورود به ورزشگاه شیرودی مواجه شده است. جالب اینجاست که این مربی از طریق ورزشکارش در جریان ممنوع الورود شدنش قرار گرفته است. این ورزشکار (پوریا حسینی) اوایل امسال از کردستان به تهران آمد تا تمریناتش را پیگیری کند اما مسئولان مجموعه ورزشی آفتاب به این ورزشکار گفته بودند، نثاری طبق اعلام فدراسیون نمی‌تواند وارد مجموعه شود. آنها حتی به وی پیشنهاد داده بودند یا مربی‌اش را عوض کند و یا جای دیگری به تمرین بپردازد!

یک عکاس ورزشی درگذشت
کامیار سعادت که به مدت 24 سال به عنوان عکاس و خبرنگار ورزشی فعالیت داشت، به دلیل بیماری سرطان که مدت‌ها از آن رنج می‌برد، دوشنبه گذشته درگذشت.

واریز درآمدهای سرخابی‌ها به حساب‌های غیرقانونی
دیوان محاسبات در گزارشی که از عملکرد بودجه دولت در 6 ماهه اول سال 92 ارائه داده، از تخلف باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در تصرف غیر مجاز در اموال عمومی پرده برداشت و اعلام کرد این دو باشگاه مفاد جزء 11 بند 27 قانون بودجه مبنی بر رعایت مواد قانون محاسبات عمومی کشور را رعایت نکرده و بخشی از درآمدهای خود را به حساب‌های غیرقانونی واریز کرده‌اند.

انتخاب سرمربی برای چهار تیم لیگ برتری
باشگاه تراکتورسازی تبریز که پیش از این پتروویچ را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه برای حضور در لیگ چهاردهم معرفی کرده بود اما در نهایت همکاری با وی را منتفی شده اعلام کرد، شنبه گذشته طی بیانیه‌ای رسول خطیبی را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کرد. همچنین هیات امنای باشگاه نفت شنبه شب گذشته در پیان نشست خود علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند. منصوریان در واقع جایگزین یحیی گل محمدی شده که نفت را در لیگ سیزدهم به عنوان سوم رساند و سهمیه آسیایی را برای این تیم کسب کرد. یکشنبه گذشته هم با حکم ابراهیم ثنایی، مدیرعامل باشگاه پیکان، سرمربی فصل پیش تیم فوتبال راه‌آهن یعنی منصور ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال پیکان و جانشین فرهاد کاظمی انتخاب شد. نفت مسجد سلیمان هم امسال جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد، دوشنبه گذشته مجید باقری نیا را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند.

پایان کار دوچرخه‌‎سواران آسیایی با 6 مدال
پرونده مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی 2014 آسیا پس از یازده روز دوشنبه گذشته با برگزاری ماده استقامت بزرگسالان بسته شد. در جریان این رقابت‌ها که در قزاقستان جریان داشت، کاروان دوچرخه‌سواری ایران صاحب 6 مدال شدند. 2 مدال نقره و 4 مدال برنز حاصل کار دوچرخه‌سواران ایران در این دوره مسابقات بود.

خسوس در ایران می ماند
کمیته فوتسال دوشنبه گذشته با اعلام رضایت از عملکرد "خسوس کاندلاس" اعلام کرد قرارداد وی را به صورت طولانی مدت تمدید خواهد کرد و این در حالی است که تیم ملی فوتسال در مسابقات جام ملت‌های آسیا از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند.

مربی ایرانی تیم ملی کناره‌گیری کرد
کمتر از 24 ساعت پیش از اعزام تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی برزیل، مجید صالح که یکی دو ماه پیش به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش و مربی این تیم انتخاب شده بود از این مسئولیت کناره‌گیری کرد. این کناره‌گیری به دنبال اختلافی ایجاد شده میان صالح و کی‌روش در اردوی اتریش انجام شد. البته قرار بود دن گاسپار به نمایندگی از کی‌روش نشستی با صالح داشته باشد تا در مورد مسائل پیش آمده در اردوی اتریش بحث و بررسی کنند اما برگزار نشدن این نشست منجر به کناره‌گیری صالح - درست چند ساعت پیش از مراسم بدرقه ملی‌پوشان - شد.

بدرقه ملی‌پوشان فوتبال بدون حضور رئیس جمهور
دوشنبه شب گذشته مراسم بدرقه اعضای تیم ملی فوتبال پیش از سفر به برزیل - محل برگزاری مسابقات جام جهانی - برگزار شد. قرار بود این مراسم با حضور رئیس جمهوری برگزار شود اما وی به دلیل شرایط جوی و وضعیت ویژه تهران نتوانست در این مراسم حاضر شود. در غیاب حسن روحانی، مشاور وی در محل برگزاری مراسم در سالن دوازده هزار نفری آزادی حاضر شد. وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم حضور داشت. اعضای تیم ملی فوتبال بامداد سه شنبه یعنی ساعتی پس از برگزاری مراسم بدرقه راهی برزیل شدند.

این هفته چه نقل و انتقالاتی انجام شد؟
عباس قادیان بازیکن جوان و بهترین گلزن فصل قبل تیم خونه به خونه با عقد قراردادی سه ساله به تیم فوتبال صبای قم پیوست. قرارداد کارلوس سانتوز بازیکن برزیلی فصل گذشته ذوب آهن، برای یک سال دیگر تمدید شد. محسن مسلمان و سینا عشوری هم به ترتیب 2 و یک سال دیگر با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد دارند، به مدت یک فصل دیگر قرارداد خود را با این باشگاه اصفهانی تمدید کردند اما قاسم حدادی‌فر پس از حضور در باشگاه ذوب‌آهن و دیدار با سعید آذری، با این باشگاه تسویه حساب مالی کرد و ادامه مذاکرات و بحث روی مسائل جذب وی نیز به بعد از مسابقات تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل موکول شد. همچنین شهاب گردان، دروازه‌بان تیم فوتبال سپاهان قراردادش را با این باشگاه اصفهانی تمدید کرد. باشگاه صبای که پیش از این با عباس قادیان، حمید کاظمی و پیروز قربانی هم قرارداد بسته بود، طی هفت روز گذشته جلال‌الدین علیمحمدی، بازیکن فصل گذشته تیم فجر سپاسی شیراز و امید قربانی، بازیکن پیشین البدر را به ترتیب با قراردادی دو و سه ساله به خدمت گرفت. داود بهادری که با قراردادی سه ساله در ترکیب صبا قرار گرفت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها