بیست و پنجمین دوره لیگ جهانی والیبال

ایران پیروزی برابر برزیل را با شکست عوض کرد

تیم ملی والیبال ایران برابر برزیل در لیگ جهانی این رشته و در شرایطی که می توانست برنده باشد ، بازی را 3-2 باخت .
کد خبر: ۶۸۰۹۷۷
ایران پیروزی برابر برزیل را با شکست عوض کرد

به گزارش جام جم ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با ارایه یک بازی هماهنگ و منسجم، تا آستانه شکست میزبان نامدار خود با کلی از مدال های طلای جهانی و المپیک پیش رفت ، اما متاسفانه اشتباه های فردی در امتیازهای حساس گریبان ایران را گرفت تا بازی برده را واگذار کند .

در این بازی برزیل میزبان پس از اینکه ست نخست را با نتیجه 25 -23 به سود خود نوشت ، در دوست دوم و سوم با نتیج 30-28 و 28-26 مغلوب شد. در شرایطی که ایران ست چهارام را نیز بهتر آغاز کرد و در ابتدا چند امتیاز از حریف پیش افتاد و نوید برتری سه بر یک را در این مسابقه حساس داد ، اما در ادامه بازیکنان ایران در زدن سرویس دچار اشتباه های مهلک شدند تا برزیلی ها با جبران امتیازهای از دست داده در نهایت صاحب پیروزی 25-23 در این ست شده و کار به ست تعیین کننده پنجم بکشند. در ست پنجم نیز و در شرایطی که شاگردان کواچ 13-11 از حریف پیش بودند و همه چیز حکایت از برتری این ست به نفع ایران را داشت، اما باز هم بزریلی ها از اشتباهات بازیکنان ایران کمال استفاده را بردند تا با برتری 15 - 13 ، پیروز این بازی زیبا و نفس گیر شوند .

به هر حال با این نتیجه تیم ملی والیبال ایران به اولین امتیاز خود در لیگ جهانی والیبال دست یافت تا در شرایط روحی بهتری خود را برای انجام بازی دوم با برزیل (شنبه ) آماده کند .

در این مسابقه بازیکنان ایران به نسبت دو بازی با ایتالیا خیلی بهتر عمل کردند و کواچ سرمربی تیم ملی نیز در استفاده از بازیکنان روی نیمکت ایران بهتر عمل کرد تا بویژه مجتبی میرزاجانپور و آرمین تشکری با حضور در ترکیب تیم ، امتیازهای ارزشمندی را برای تیم ملی کسب کنند . اما افسوس که در این مسابقه درصد اشتباهات فردی ایران بالا بود تا رزنده سرمربی تیم ملی برزیل ، 2 امتیاز پیروزی در این بازی را به نام خود و تیمش بنویسد .

شهرام محمودی امتیازآورترین ، موسوی بهترین مدافع

شهرام محمودی امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران و برزیل در لیگ جهانی بود.

نخستین دیدار دو تیم والیبال ایران و برزیل در لیگ جهانی در سائوپاولو برگزار شد که در نهایت میزبان 3 بر 2 ایران را مغلوب کرد که در این مسابقه شهرام محمودی با کسب 22 امتیاز (21 حمله و یک دفاع) امتیازآورترین بازیکن میدان بود.

پس از او مجتبی میرزاجان‌پور با 18 امتیاز (12 حمله، 4 دفاع و 2 سرویس) دیگر بازیکن موثر ایران بود. محمد موسوی و آرمین تشکری نیز با کسب 14 و 10 امتیاز دیگر بازیکنان امتیازآور ایران بودند.

در طرف دیگر میدان جونیور سانتوز بازیکن شماره 5 برزیل 16 امتیاز کسب کرد.

محمد موسوی با 6 دفاع بهترین مدافع مسابقه نام گرفت. او همچنین با 3 سرویس موفق بیشترین امتیاز را از این منطقه در بازی گرفت. جونیور سانتوز هم با 4 دفاع بهترین مدافع برزیل بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
۰
۰
متاسفانه تیم ایران در بعضی صحنه ها ضعیف عمل كرد . دو بار با اختلاف خوب جلو افتاد ودر آخر بازنده شد .؟!
غزل
Kuwait
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
۰
۰
به نظر والیبال ایران باخت اصلا حقش نیست مربی هم تركیب خوبی نذاشته ولاسكو بود بهتر بود
از
United States
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
۰
۰
غرور و نداشتن ثبات عملكرد مشكل ورزش ایران است.تنها والیبال نیست كه اینجور هست ولی واقعا میشد در این بازی برنده بود و یه نكته دیگه كه مشاهده شد اینكه مربی برزیل خیلی خونسرد و حرفه ای نسبت به بازیكنانش برخورد میكرد.و نشون میداد برنده نهایی اونها هستن.به امید پیروزی در بازی های بعدی
الیسا
Netherlands
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
به نظر من امتیاز 13 ناحق به برزیل داده شد چون بازیكن مهاجم حمل توپ كرد ضربه نزد !!!!
الیسا
Netherlands
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
اگه سرمربی بهتری مثل اقای اناستازی داشتیم عملكرد تیم خیلی بهتر بود
مجید 1983
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
این طور بازی كردن ربطی به مربی بیچاره نداره. ....
صبا 5
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
۰
۰
ماواقعا خیلی خوب بازی كردیم به نظر من ما برزیل رو شكست دادیم
محمد رضا تفكری شوقی
United States
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
۰
۰
به نظر من آقای كواچ باید باولاسكو بیشتر درتماس باشد وتاحد امكان از تركیب طلایی كه ولاسكو به ان رسیده بود استفاده
كند واز جوانترها در لابلای بازی استفاده كند.منباب مثال نبود غفور دربیشتر لحظات بازی حس میشد.نبود سرویسهای داودی هم و شاید مصدومیت چند بازیكن .

نیازمندی ها