5 کشته،81 مصدوم، قطع 2554 درخت و 1100 مورد خاموشی

جزئیات خسارت طوفان تهران

توفان شدید در تهران + عکس

ابری قهوه‌ای رنگ و متراکم همراه با غبار غلیظ و باد شدید از دقایقی پیش آسمان تهران را تیره کرد.
کد خبر: ۶۸۰۲۱۳
توفان شدید در تهران + عکس

توفان شدیدی هم‌اکنون شهر تهران را دربرگرفته است. شدت توفان به اندازه ای است که در همین لحظات اولیه با شکستن شیشه‌ پنجره‌ها و درختان همراه شده است.

تندباد در تهران

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی استان تهران به دلیل ارتفاع عمودی گرد و غبار، نور خورشید حداکثر یک ساعت گرفته می شود.

یک کارشناس هواشناسی گفت: امشب و طی چند شب آینده آسمان کلانشهر تهران شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود به خصوص این شرایط در ساعات بعد از ظهر رخ می دهد.

تغییرات جوی در استان تهران باعث شد یک طرف آسمان تهران به شدت رنگ نارنجی بگیرد و طرف دیگر آن غبار آلود شود.

محمدعلی عزیز اوغلی گفت: سرعت وزش بار در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران تا 130 کیلومتر در ساعت است.

با توجه به اطلاعیه هواشناسی استان تهران وضعیت هوا در پی فعالیت سامانه بارشی در استان تهران و شدت وزش باد در بخش های شمالی استان تهران با رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به توفانی که هم‌اکنون در آسمان تهران مستقر است، گفت: این وضعیت تا دو ساعت ادامه دارد و این توده از جنوب غرب شهر وارد شده و به سمت شرق و دماوند و فیروزکوه حرکت خواهد کرد.

تندبادی با سرعت 108 کیلومتر در ساعت ساوه را درنوردید

رییس اداره هواشناسی ساوه گفت: تندبادی با سرعت 108 کیلومتر در ساعت حوالی ساعت 16 عصر روز دوشنبه این شهر را درنوردید.

ایرج آقایی با اشاره به این که وزش تند باد از حوالی ساعت 15 و 30 دقیقه امروز آغاز شده است، افزود: سرعت وزش تندباد هم اکنون به 70 کیلومتر در ساعت رسیده است.

توفان تهران تاکنون خسارت جانی نداشته است

در پی توفان شدیدی که از ساعتی پیش تهران را در برگرفته است کلیه ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران به حالت آماده باش درآمده است.

فتح الله تیموری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از نخستین دقایق وزش شدید باد و گرد و غبار درپایتخت تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی تهران به حالت آماده باش در آمده و تیم هایی نیز به منظور گشت زنی سیار در نقاطی که مستعد حادثه بودند اعزام شدند.

در حال حاضر چند مورد جزیی از شکستگی شیشه ها و شاخ و برگ درختان گزارش شده اما تاکنون خبری از خسارات و تلفات جانی مخابره نشده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی‌هایی که حاکی از تداوم این وضعیت تا حدود سه ساعت آینده است گفت: تا پایان امشب تمامی ایستگاه ها در آماده باش کامل خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مجید مجتبوی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
۰
۰
اینها غضب الهی است عده ای دارن میچاپن و میدزدن و اكثریت مردم در گرسنگی و فقر هستند ولی كاش این طوفان بجای مردم بی پناه دزدا رو نابود میكرد البته دیر نخواهد بود انتقام الهی از چنگال مردم
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
۰
۰
شلوغ نكردیم هر كه تواین طوفان بود پوشك مای بیبی احتیاج داشت
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
۰
۰
میگن قراره زلزه بیاد راسته؟
تو این مسنجرا تلگرام اینا اومده بود

نیازمندی ها