نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام(ره) از آماده باش تمام بیمارستانهای کشور، استقرار ۳ بیمارستان صحرایی، ۲۰ درمانگاه، ۳۰۰ آمبولانس و ۱۳۰۰ مأمور اورژانس در اطراف حرم خبر داد و گفت: زائران نسبت به تأمین آب و غذای مطمئن دقت کنند.
کد خبر: ۶۷۹۷۶۴
آماده باش گروه های پزشکی برای مراسم ارتحال حضرت امام(ره)

رضا دهقانپور افزود: مرکز اورژانس تهران مانند سالهای گذشته به عنوان نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران و هماهنگی سایر دستگاهها فعالیت می‌کنند و در این راستا 3 کمیته تخصصی بهداشت و درمان، تشریفات و پشتیبانی تشکیل شده است.

وی گفت: یکی از این کمیته ها، کمیته بهداشت، درمان و امداد و نجات است که با همکاری ارگانهای مختلفی از جمله دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، البرز و سایر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان امداد و نجات هلال احمر، بهداری نیروهای مسلح و نیروی انتظامی، بسیج جامعه پزشکی، سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و مراکز آمبولانس خصوصی فعالیت می کند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام (ره) افزود: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی نیز تمام نیروها و پایگاههای اورژانس شهری و جاده ای در این ایام در حالت آماده باش هستند و 1300 مأمور اورژانس نیز در محدوده حرم در پایگاههای مرکز فوریتهای پزشکی حضور دارند.

دهقانپور گفت: دستورالعمل های بهداشتی و درمانی نیز برای ارائه خدمات مناسب به تمام مراکز تابعه ابلاغ شده است و اقدامات لازم برای نظارت بر طبخ غذا و آبخوری ها انجام می شود.

وی گفت: در مورد حوادث احتمالی نیز تمهیدات لازم از سوی پلیس و مسئولان مربوطه انجام می شود اما پیشنهاد ما این است که جوانان از افراد مسن و کودکان مراقبت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: سال گذشته ستاد بهداشت و درمان مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) در مجموع به 6100 زائر خدمات ارائه کرد و حدود 75 نیز به بیمارستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با وجود آماده باش همه بیمارستانهای تهران، بیمارستانهایی که به حرم نزدیکتر هستند مانند بیمارستان شهدای هفت تیر و بیمارستان فیروزآبادی بیشتر در این زمینه همکاری دارند.

وی ادامه داد: هیچ دستورالعملی برای پیشگیری و مراقبت از نظر ویروس کرونا نداریم و از این نظر نگرانی نداریم. مهمترین نگرانی ما بروز گرمازدگی و حوادث ناشی از ازدحام جمعیت است به همین علت از همه زائران می خواهیم که آب آشامیدنی سالم و مطمئن را همیشه همراه خود داشته باشند، در زمان گرما و شدت آفتاب در محل های باز و در معرض تابش مستقیم خورشید نباشند و مراقب آفراد آسیب پذیر مانند کودکان و افراد مسن نیز باشند.

وی گفت: رانندگان کاروانها نیز در نظر داشته باشند که سلامت و جان زائران به عملکرد مناسب آنها بستگی دارد و از آنان می خواهیم که قبل از رانندگی استراحت کافی داشته باشند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها