لاریجانی:

جریان‌هایی به دنبال تعطیلی عقل هستند

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط حساس کشور به ویژه با اقدامات و رفتارهای غرب و بروز مشکلات کنونی گفت: امروز متأسفانه گرفتار جریان‌هایی هستیم که به دنبال تعطیلی عقل هستند.
کد خبر: ۶۷۷۸۵۷
جریان‌هایی به دنبال تعطیلی عقل هستند

علی لاریجانی در مراسم تجدید پیمان نمایندگان مجلس با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های امام خمینی (ره) افزود: امام خمینی عملا موجب تحقق تفکرات صدر اسلام به ویژه در صحنه جهانی شدند، یعنی ایشان همه فکر توحیدی را برجسته کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بنیانگذار کبیر انقلاب در مبارزه با استکبار گفت: کمتر کسی است که با این عدل و تلاش برای مبارزه با استکبار اقدام کرده باشد و آنهایی هم که بوده‌اند در این مسیر دوام نیاورده‌اند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، امام خمینی تفکر مردم سالاری دینی یا همان نه شرقی و نه غربی را به وجود آوردند که این موضوع عزت را برای ملت ایران محقق کرد که قطعا پایه این حرکت و یکی از محورهای آن عقلانیت بود یعنی اگر عقلانیت نبود این دستاوردها به وجود نمی‌آمد.

گرفتار جریان‌هایی هستیم که به دنبال تعطیلی عقل هستند

رییس مجلس گفت: امروز متأسفانه گرفتار جریان‌هایی هستیم که به دنبال تعطیلی عقل هستند این افراطیون با اقدامات خود عامل وهن اسلام هستند و مشکلشان این است که عقل را تعطیل کرده‌اند.

لاریجانی با بیان این‌که همه‌جانبه‌نگری یکی از شاخص‌های تفکرات امام خمینی بوده است، تصریح کرد: امام گزینشی نگاه نمی‌کردند و در کارهای خود همه محورهای اسلام را مورد توجه قرار می‌دادند از این رو شاهد بودیم در اجرای قوانین اسلامی هم به این موضوعات توجه می‌شد و ثمره آن پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

همه‌ جانبه‌نگری به مسائل باید در مسوولان به وجود آید

وی افزود: امیدواریم در شرایط حساس کشور به ویژه با اقدامات و رفتارهای غرب و بروز مشکلات کنونی اقتصادی به علت سوء مدیریت، نگاه عمیق و همه‌جانبه‌نگری در مسوولان به وجود بیاید، از طرف دیگر امیدواریم حرکت امام خمینی، با میثاق نمایندگان با امام خویش صیانت و حفاظت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که امروز در محضر یادگار حضرت امام هستیم زیرا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از بزرگان دینی کشور و برای ما محبوب هستند.

وظیفه نمایندگان،توجه بیشتر به محرومان است

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که می‌توان از امام خمینی (ره) آموخت توجه به محرومان است.

‌حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تجدید پیمان نمایندگان مجلس با آرمانهای امام خمینی در حرم آن حضرت تاکید کرد: وظیفه نمایندگان نیز توجه بیشتر به محرومان است چرا که ریشه‌های انقلاب را باید در دل مردم جستجو کرد.

وی با اشاره به محور قرار گرفتن عقلانیت در تفکر امام راحل بویژه در عرصه مبارزات سیاسی گفت: البته عقلانیت بدون عزم راسخ برای ایستادگی و مقاومت به پیروزی نمی‌رسد همچنان که عزم بدون عقلانیت ره به جایی نخواهد برد.

وی تاکید کرد: پیروزی از دل سختی ایستادگی و مقاومت بیرون می‌آید و همه ائمه سختی کشیدند و امام خمینی نیز 15 سال در تبعید بود در حالیکه یاران و فرزندش را کشتند اما خم به ابرو نیاورد و همچنان ایستادگی کرد ؛ ایستادگی از دل ایمان.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) همچنین با گرامیداشت عید مبعث بر ضرورت مطالعه و اندیشه در ابعاد گوناگون شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) تاکید کرد و گفت: ذره ذره زندگی پیامبر الگو و درس آموز است. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها