رئیس مجلس بر ضرورت حمایت از تولید تاکید کرد

لاریجانی: نباید از سنگ‌اندازی دشمنان ترسید

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشکلات در کشور گاهی اضطراب و نگرانی‌ ایجاد می‌کند، گفت: استقامت اولیای دین به ما آموخته است که باید در مسیر روشن حرکت کرد؛ البته برخی کشورهای بزرگ درشتی می‌کنند اما کشور ما با استفاده از منابع و استعدادهای قوی و پشتیبانی حکومت زمینه‌های رشد فکری را فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۷۲۳۹۷

به گزارش مهر، علی لاریجانی دیروز در مراسم تجلیل از نخبگان و جلوه‌های خودباوری افزود: شرایط تغییر کرده است بنابراین باید با امیدواری در مسیر حرکت کرد و نباید از سنگ‌اندازی‌های دشمنان هراسید.

لاریجانی تصریح کرد: اگر ایران یک کشور معمولی بود و برای هدایت امت اسلامی نقش‌آفرین نبود این قدر در مسیرش سنگ اندازی نمی‌کردند پس نباید مضطرب شد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: باید به راه خود اعتقاد داشت، راه صحیح همین است، فراز و فرودها رفع خواهد شد، حکومت اسلامی و ولایت فقیه باید حفظ شود و باید به آن تمسک کرد تا نگرانی‌ها رفع شود و راه مشخص ادامه یابد.

لاریجانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی نهادهایی با مختصات همگون مانند سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و کمیته امداد احساس وظیفه و از فرهنگ عمومی و ارتباط با توده‌های مردمی در انجام وظایف خود استفاده کرده‌اند.وی ادامه داد: نهادهای انقلابی براساس احساس وظیفه به میدان می‌آیند نه برای کسب درآمد. روز اولی که کمیته امداد با پیشنهاد مرحوم عسگراولادی و تائید امام خمینی(ره) شکل گرفت یک احساس وظیفه بود.لاریجانی گفت: باید مشکلات افراد نیازمند با حمایت حل شود تا استعدادهای آنها شکوفا شود، این یک احساس وظیفه اسلامی است که مشکلات را حل کرد. به همین دلیل است که مردم امروز به کمیته امداد اعتماد دارند و یک رابطه عاطفی بین کمیته امداد و مردم برقرار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیته امداد در سطح وسیعی از دانشمندان و نخبگان کشور استفاده و تلاش می‌کند استعدادهای افراد نخبه در تمامی زمینه‌ها شکوفا شود که این حرکت ارزشمندی است.

لاریجانی گفت: باید تلاش کرد منابع به سمت تولید هدایت شود تا برای مردم زمینه ایجاد زندگی با کرامت ایجاد شود.رئیس مجلس با بیان این‌که کمیته امداد می‌تواند با توجه به تجربه‌هایی که کسب کرده تلاش کند منابع بانکی به سمت تولید هدایت شود، افزود: اگر در روستاها کارهای مصرفی انجام شود روستاها آباد نمی‌شود، بنابراین اگر بین منابع بانکی و کمک‌های دولتی و مردم، هماهنگی‌های لازم انجام شود یک سه‌ضلعی به وجود می‌آید که به آبادانی روستاها کمک خواهد کرد و در نهایت به زندگی با کرامت منتهی می‌شود.لاریجانی تصریح کرد: باید کارآفرینی در کشور به وجود آید و سعی شود خود مردم مالک کار خود باشند.

رئیس مجلس افزود: در کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌شود بسترهای مادی و حمایتی را برای افراد نخبه فراهم کنند. این در حالی است که می‌توان با استفاده از منابع یارانه‌ها و امکانات دیگر تلاش کرد این کارها به پیشرفت‌های بیشتری منتهی شود.وی ادامه داد: کمیته امداد می‌تواند حلقه واسطی شود تا منابع بانکی در اختیار نخبگان کشور که به حمایت نیاز دارند قرار گیرد و اگر در این زمینه به قانون نیاز است مجلس می‌تواند حمایت کند.در ابتدای مراسم، انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها