ارزیابی حرفه ای در دستور کار آموزش و پرورش

معلمان رتبه بندی می شوند

وزیر آموزش و پرورش:

طرح رتبه‌بندی معلمان بزودی به نتیجه می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش از به نتیجه رسیدن لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۲۱۰
طرح رتبه‌بندی معلمان بزودی به نتیجه می‌رسد

علی‌اصغر فانی افزود: با معاون اول رئیس‌جمهور صحبت شده و امید می‌رود مراحل دولتی کار زودتر انجام شود و در مجلس نیز با کمک کمیسیون آموزش به تصویب برسد.

وی از جمله نتایج طرح رتبه‌بندی معلمان را ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای آنان دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است در یک منطقه هزار معلم لیسانس وجود داشته باشد، اما تلاش همه یکی نباشد که بر اساس طرح رتبه‌بندی، پژوهش‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای در رتبه آنها اثرگذار است.

فانی همچنین به استخدام معلم جدید در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: معتقدیم باید اولویت استخدام در آموزش و پرورش با فرزندان فرهنگیان باشد که اگر این طرح در مجلس تصویب شود، با ارائه کدهای ویژه به فرزندان فرهنگیان، امکان تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در برنامه‌ای مشترک با قوه قضاییه به دنبال اجباری کردن آموزش عمومی هستیم، به هماهنگی با وزرات صنعت نیز اشاره کرد و توضیح داد: در هماهنگی انجام‌شده با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌ها ایجادشده یا هر یک از صنایع به کمک تجهیز هنرستان‌های محدوده خود بروند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
20
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
۰
۰
آقای فانی فرهنگیان این مرزوبوم چندین ساله كه منتظر این رفع تبعیض هستندوشمااین اقدام رو انجام بدیدونام خودارادرتاریخ فرهنگ این سرزمین جاوید سازیدودعای خانواده انان را همیشه بدرقه راهتان داشته باشید نگذارید از شما مثل وزرای دیگه یاد بشه اول خدا بعد هم اراده شما ودعای خیر ما ببینیم چیكارمیكنید یاعلی
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
۰
۰
سلام - واقعاً تاسف بار است كه سال قبل در هفته معلم92 در نشریه نگاه هدیه ای گرانبها(طرح رتبه بندی معلمان) از طرف مقام معظم رهبری با ابلاغ تحول در آموزش و پرورش چاپ كنند و معلمان را دلگرم كنند و درست یكسال بعد از آن نمایندگان ملت همان تحول را به دیده بار مالی آن لغو نمایند. مگر 80 درصد اضافه كردن حقوق كارمندان دادگستری بار مالی ندارد پس چرا به كلیدی ترین عرصه فرهنگ جامعه كه می رسد صحبت از بار مالی و ... سر می دهند واقعاً عجیب، قدری تأمل كنند به این جامعه كنونی، بعد تصمیم بگیرند. معلم نقطه مركزی تربیت در مملكت محسوب می گردد آنها را درك كنید.
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
۰
۰
در بند دو ذكر فرمودید كه مطالب وبی احترامی و....منتشر نمی شود .آقای پور ظهیر هم به فرزندان فرهنگیان توهین كرده هم به فرزندان شهدا -
معلم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
با سلام تا كی وعده و وعید، ادارات دیگر با قدرت چانه زنی در دولت به كارمندان خود امسال تا 70 درصد اضافه كردند حالا مسئولین اموزش و پرورش تازه با طرح رتبه بندی كه اخیرا هم در مجلس رد شد و در كمیسیون فرهنگی دولت در جریان بررسی است می خواهند تازه با هزار تبصره عده زیادی را از این نظام محروم سازند شما یك كف برای همه شاغلان اموزش و پرورش در نظر یگیرید مثلا با این اوضاع و احوال مالی برای هر شاغل فرهنگی 25000000 ریال ماهیانه ،بعد بر اساس رتبه ها این مبلغ را افزایش دهید اقای وزیر شما از دانشگاه حقوق می گیرید و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس هستید اگر در ماه 1000000 تومان دریافتی داشتید و خجالت روی زن و فرزند و همیشه مثل وعده های وزارت خانه به اهل خانه وعده پوچ می دادید و نمی توانستید براورده سازید متوجه درد بی درمان فرهنگیان فقیر این جامعه می شدیدفرهنگیان اقدام عاجل می خواهند به خدا قسم با این وضع ،زندگی كردن سخت و غیر از نكبت چیزی برای ما و خانواد هایمان ندارد چرا به سازندگان سرمایه اجتماعی این نگاه تنگ نظرانه وجود داردعمر ما با نداری و بدبختی سپری شد ....یك معلم
یك فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
۰
۰
جناب آقای وزیر: من خودم یك فرهنگی هستم و با استخدام فرزندان فرهنگیان كاملا مخالفم. مگه چه فرقی بین بچه یك فرهنگی ودیگری كه كارگره وجود داره ؟همه درس خوندن وهمه هم توقع دارن. هركسی باید نون بازوش بخوره نه اینكه چون فرزند من فرهنگیه استخدام بشه. دو سال پیش هم مخفیانه نیروی قرآنی گرفتن وكسی باخبر نشد، هر چند حق خیلی ها مثل خانم من ضایع شد. من به عنوان یك فرهنگی از مسوولین خواهش میكنم یك آزمون برگزار كنن و واقعا كسی را كه شایستگی داره انتخاب كنن كه دیگه هیچ حرف وحدیثی توش نباشه. نیان نیروی تربیت بدنی بگیرن بفرستن فیزیك درس بده، پرورشی بگیرن بره عربی درس بده. من به عنوان یك فرد دلسوز و وفادار به مملكتم و به عنوان یك فرد كه مشغول تدریس هستم و با مشكلات معلم و دانش آموزان وخانواده های آنان آشنا هستم از آقای وزیر میخوام كه بیان یك بار هم كه شده درست گزینش كنن. اگه دبیر عربی میخوان عربی گزینش كنن اگه فیزیك میخوان فیزیك گزینش كنن نه اینكه بگن ما چند هزار نیرو كم داریم حالا بیایم فرزندان فرهنگیان رو استخدام كنیم كه اینقدر با كمبود یا افزایش معلم روبرو بشن. خواهش میكنم یك ازمون جامع با توجه به كمبودها ونیازهای هر رشته تحصیلی برگزار كنید و حق شركت به همه افراد تحصیل كرده رو بدین ، مطمئن باشید دانش اموختگانی كه در دانشگاههای سراسری درس خوندن چیزی از دانشگاه فرهنگیان كم ندارن، اونوقته كه از گزینش خودتون پشیمون نمیشید. با تشكر از لطف همه ی دلسوزان تعلیم وتربیت وبالاخص فرهنگیانی كه دلسوزانه كار میكنن.
سعداله فتاحی
United States
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
۰
۰
جناب اقای فانی،وزیرمحترم اموزش وپرورش،فرهنگیان این مر زوبوم لیاقتشان بیشترازاین است،پس بی صبرانه منتظراین همت شماهستند.

ش

نیازمندی ها