معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان بار مالی زیادی برای مجلس دارد اما به تصویب آن امیدوار هستیم.
کد خبر: ۷۰۳۱۷۷
نظام رتبه‌بندی معلمان مجددا به مجلس می‌رود

دکتر علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجایی که اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان بار مالی بر دوش مجلس شورای اسلامی می‌گذارد، طبیعی بود که این طرح از جانب نمایندگان مجلس رای نیاورد اما با توجه به تاکید فانی وزیر آموزش و پرورش بر اجرایی شدن این طرح، پیگیر بررسی مجدد آن هستیم.

وی با بیان اینکه زمینه خوبی در مجلس در این رابطه وجود دارد، ادامه داد: با تلاش وزیر آموزش و پرورش و مساعدت دولت تدبیر و امید نظام رتبه‌بندی معلمان مجددا در قالب لایحه تقدیم مجلس خواهد شد و هنوز به تصویب آن امیدوار هستیم.

تغییر کتب درسی پایه هشتم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در راستای سند تحول بنیادین و تغییر نظام آموزشی همانند سال گذشته، امسال نیز شاهد تغییر کتب درسی دانش‌آموزان پایه هشتم هستیم.

زرافشان با اشاره به اینکه سال گذشته در پایه هفتم تحصیلی بر هشت عنوان کتاب این پایه، تغییرات در حوزه محتوایی اعمال شد، تصریح کرد: امسال نیز هشت عنوان کتاب از پایه هشتم تغییرات محتوایی خواهند داشت.

وی گفت: خوشبختانه مراحل چاپ کتب در دو پایه چهارم و هشتم به تعداد معلمان ضمن خدمت به پایان رسیده است.

برگزاری دوره‌های ضمن خدمت ویژه 5000 معلم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در راستای تغییرات صورت گرفته در کتب درسی، دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی و تسلط بیشتر معلمان بر محتواهای جدید ویژه 5000 معلم پایه هشتم و چهارم سراسر کشور در تهران برگزار می‌شود.

زرافشان گفت: این دوره‌های آموزشی توسط گروه‌های تخصصی برگزار می‌شود که در آن معلمان برتر استان‌ها حضور دارند و پس از اتمام دوره، با برگزاری دوره‌های ضمن خدمت در استان خود آموزش‌های فراگیر شده را در اختیار تمام معلمان پایه‌های چهارم و هشتم آن استان قرار می‌دهند تا امکان برگزاری ضمن خدمت برای تمامی معلمان پایه‌های مذکور فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها