محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح دیروز در همایش هادیان سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: از گذشته دور و از اول انقلاب تا امروز این دو تفکر همیشه در مقابل هم ایستاده‌اند.
کد خبر: ۶۷۶۳۲۲

در سال 93 نیز مقام معظم رهبری یک بار دیگر این تذکر و یادآوری را به همه ما کردند که امروز هم در کشور دو استراتژی وجود دارد؛ یک استراتژی فرهنگ و مدیریت جهادی و یک استراتژی نیز نگاه لیبرالیستی و وادادگی است. قالیباف ادامه داد: با فرهنگ جهادی ما میز مذاکره را هم میدان مبارزه می‌دانیم و فقط شکل آن تغییر کرده است. البته نگاه‌ها نیز متفاوت است؛ آیا با فرهنگ جهادی پشت این میز می‌نشینیم یا فرهنگ لیبرالیستی؟

وی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: پس از دوران دفاع مقدس که دولت‌ها بر مسند کار آمدند، یکی از اشتباهات بزرگ و فاحش ما این بود که هر چه زمان گذشت، از فرهنگ و مدیریت جهادی فاصـــله گرفتیم.برخی مردم باوری را با مردم فریبی، عدالت را با مساوات و اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد سیاسی اشتباه گرفتند و به وادادگی و انفــــعال، لقب عقلانیت دادند.

شهردار تهران در همین زمینه ادامه داد: این عقلانیت هم اگر باشد، عقلانیت ابزاری و پراگماتیستی است و نه عقلانیت متصل به وحی. ما در بسیاری از نقاط مسائل را بین آرمان‌گرایی و توهم جا به جا کردیم.

قالیباف تصریح کرد: بنده روزی مسئول قرارگاه سازندگی در زمان دولت آقای هاشمی بودم و در این عرصه نیز خیلی فعال بودم، زیرا هم در نیروی مقاومت و هم در قرارگاه سازندگی حضور داشتم. حتما آقای هاشمی خودشان این موضوع را تأیید می‌کنند که در سال 1372 خدمتشان رسیدم و عنوان کردم با این فرهنگی که در سازندگی پیش می‌رویم، با این سبک پیمانکاری کار به جایی نمی‌رسد، اگر هم به جایی برسد در آن فقر و فساد بیشتر می‌شود؛ همین فسادی که امروز در جامعه می‌بینیم.

قالیباف افزود: مدیریت جهادی یک تغییر در نگرش و روش است.مدیریت جهادی، خودباوری در عین خداباوری است .در مدیریت جهادی ابتکار، خلاقیت و نوآوری وجود دارد. این خلاقیت، نوآوری و ابتکار هم با تکیه بر علم اتفاق می‌افتد. امروز اگر مدعی هستید که ماهواره‌ها را بر مدار قرار می‌دهید، این اتفاق از کجا رخ داده است؟ این همان خودباوری و خلاقیت است.و امروز این اتفاق می‌افتد که در پای میز مذاکره هم نگران کارهای جهادی بچه‌های دوران دفاع مقدس هستند که روحیه جهادی را به آنجا بکشند و دشمنان بگویند قدرت دفاعی خود را که مبتنی بر فرهنگ جهادی است، متوقف کنید.

قالیباف در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت عبور از دیوان‌سالاری تاکید کرد و گفت: عبور از دیوان‌سالاری باید به‌گونه‌ای باشد که ما برنامه‌محور حرکت کنیم نه این​که به همین صورت تصمیم بگیریم و سپس مشکلات و معضلات درست کنیم. حتما باید در مدیریت جهادی جوان‌گرایی کنیم، اما جوان‌گرایی ای که منطبق بر شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی نبوده و در آن شایسته‌پروری وجود نداشته باشد، به معنای کشتن و از بین بردن یک سازمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها