گزیده عناوین روزنامه های صبح یکشنبه

وعده برای کاهش فروش غیرقانونی ریتالین

گزیده عناوین روزنامه های صبح شنبه

برگی دیگر از کتاب احمدی نژاد

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛ برگی دیگر از کتاب احمدی نژاد، حمص آزاد شد پیروزی بزرگ ارتش سوریه، روسیه درحال تمرین پاسخ هسته‌ای به غرب و... را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۷۲۰۷۵
برگی دیگر از کتاب احمدی نژاد

ابتکار: برگی دیگر از کتاب احمدی نژاد

دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد یک دوره منحصربفرد در تاریخ انقلاب اسلامی است. دوره‌ای که این امکان را در خودش نهادینه کرده بود که شخصی بتواند از سازمان شیلات به کمیته ملی المپیک برود از این کمیته به وزارت نفت برود و از نفت به اوپک برسد، یا حتی اینکه یک وزیر در حین انجام مأموریت در سفر خارجی به یکباره عزل شود تا وزیر خارجه یک کشور بزرگ در یک سفر دیپلماتیک رسمی ناگهان به یک مسافر گردشگر معمولی تبدیل شود و... چندی پیش پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت احمدی نژاد در سخنانی از نکات بسیار مهمی درباره دوره مسئولیتش پرده برداشته بود و ناگفته‌های مهمی را در این باره ابراز کرد که با استفاده از آنها می‌توان پازل این دوره منحصر بفرد را دقیق تر چید.این بار نیز نوبت به مرضیه وحید دستجردی، اولین وزیر زن پس از انقلاب و وزیر بهداشت و درمان دولت سابق رسید تا سکوت چند ساله‌اش را بشکند و از داستان برکناری ناگهانی اش دررسانه ها بگوید.

معلوم نیست روایت وزرای اخراجی از کابینه دولت‌های نهم و دهم که در دو هفته اخیر به صورت متوالی ادامه داشته است تا چه موقع و به چه تعداد ادامه خواهد یافت اما چیزی در این میان قطعی است واکنش آنان به عنوان اعضای هیئت دولت وقت، از احتمال بازگشت احمدی نژاد به فضای سیاسی کشور است؛ چیزی که حتی وزرای او در دولت‌های سابقش هم از آن نگرانند.

عزم برای بازگشت از مسیر انحرافی

کمتر از دو سال دیگر انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. این برای محمود احمدی نژاد؛ رییس دولتی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نزدیک‌ترین و شفاف‌ترین نامزدش رد صلاحت شد، یک راه بازگشت است.احمدی نژاد که پیش از ریاست جمهوری یک پژوی 504 مدل 1977 سفید رنگ داشت، حالا دانشگاه دارد، در دفتر کارش در ولنجک با یارانش کار می‌کند و خیلی از کسانی را در کنار خود می‌بیند که از عملکرد دولت کنونی اظهار دلواپسی کرده‌اند اما درو اقع آب به آسیاب دولت قبل و دفتر فعلی احمدی‌نژاد در ولنجک ریختند.

به هر حال دکتر احمدی‌نژاد علاقه‌ای ندارد به دانشگاه برگردد و چنانکه از ظواهر امر پیداست عزم بازگشت به سیاست دارد، طبیعی است که در این صورت راه بازگشت از بهارستان می‌گذرد، «بهارستان» که می‌تواند بی ارتباط با دولت «بهار» نباشد.اما به هر حال بهارستان مقصدی است که برای رسیدن به آن باید خیابان جمهوری اسلامی را تا انتها بروی و هر گونه انحرافی در این راه مقصد را عوض می‌کند! احمدی‌نژاد مخالفان بسیاری در فضای سیاسی کشور دارد، از یاران نزدیکش تا گروه هایی که از ابتدا منتقد دولتش بودند.در ادامه جزئیات دقیق‌تری از وزیر شدن مرضیه وحید دستجردی به زبان خودش و همچنین جریان اختلافات او به عنوان وزیر بهداشت و رییس جمهور وقت خواهید خواند.

ملاقات با احمدی‌نژاد

مرضیه وحید دستجردی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: آقای شیخ‌الاسلامی که آن زمان مسئول دفتر رئیس‌جمهور بود از من دعوت کرد که روز چهارشنبه ساعت 11 برای صحبت درباره پست وزارت بهداشت، آنجا باشم، بحث بسیار طول کشید تا این مسئولیت را پذیرفتم.وی ادامه داد: بعد از آن یک ملاقات که با آقای شیخ‌الاسلام داشتم و وی تلفنی با آقای احمدی‌نژاد صحبت کرد و گفت خانم دستجردی پذیرفتند و بعد از آن در ملاقاتی طبق معمول که باید وزرای پیشنهادی صحبت با شخص رئیس‌جمهور داشته باشند با وی داشتم که در آنجا چند مطلب را مطرح کردم یکی اینکه بالاخره بنده یک زن هستم و وزارتخانه خیلی سختی هست.وی ادامه داد: اگر حمایتی بیش از سایر وزرا صورت نگیرد شاید این وزارتخانه مشکل پیدا کند از این رو از وی خواستم حمایت بیشتری کند و آقای احمدی‌نژاد هم پذیرفت. بعد مطالب دیگر را مطرح کردم که وزارتخانه بهداشت، وزارتخانه تخصصی است و از آقای احمدی‌نژاد خواستم به ما اجازه دهند افرادی را که صلاح می‌دانیم چه به عنوان معاون و چه مشاور و چه کسانی در امور اجرایی بیاوریم. فارغ از خط و خطوطشان و ایشان هم موافقت کرد.

وی ادامه داد: در حقیقت نظرم این بود که ما دخالت‌های بی‌مورد را با توجه به حساسیت وزارت بهداشت نداشته باشیم یا خیلی کم داشته باشیم چرا که این وزارتخانه تخصصی است و با سلامت جان و مردم سر و کار داریم.

هدف احمدی‌نژاد از معرفی وزیر زن چه بود؟

دستجردی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور واقعا هدف گذاری خاصی داشت یا شما را به عنوان نیروی باتجربه پزشکی دیده بود یا اینکه نه صرفا می‌خواست وزیر زن باشد، گفت:‌ من واقعاً فکر نمی‌کردم که فقط بخواهند وزیر زن بگذارند چرا که اگر می‌خواستند این کار را بکند این همه خانم بود که خودشان هم برای این کار متقاضی بودند. بعید می‌دانم که اینطور باشد. فکر می‌کردم شاید آقای رئیس‌جمهور بخواهند وزیر زن بگذارند ولی در هر صورت در کنار آن هدفش این است که وزیر زن در کارش هم موفق هم باشد. چرا که موفقیت یک وزیر موفقیت دولت و رئیس‌جمهور است.وی ادامه داد: من از ابتدا با چنین دیدگاهی وارد شدم و فکر نمی‌‌کنم جز این بوده باشد چون یک آدم عاقل همه خانم‌‌ها را کنار نمی‌گذارد و پیش من بیاید که آن اوایل این همه مخالف بودم.

افشای راز برکناری

وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا علت علنی کردن انتقادات به سیاست ارزی و بهداشتی دولت به دلیل احتمال برکناری خودتان بود، اظهار داشت: تقریبا شش ماه بعد از اینکه من در دولت حضور داشتم سایت‌های مختلف نیز می‌زدند که ایشان وزیری است که حرف رئیس خود را نمی‌خواند و گوش نمی‌کند و می‌خواهند برکنارش کنند بنابراین این مربوط به سال آخر نبود و از ابتدا این موارد برای من وجود داشت.دستجردی با بیان اینکه من آمده بودم تا بمانم، تصریح کرد: من آمده بودم که خدمت کنم نیامده بودم که بروم. یعنی بنا داشتم تا آخر بمانم و سعی هم می‌کردم از این درگیری‌‌ها تا حدی فرار کنم.

رییس جمهور زنگ زد و با صدای بلند پرخاش کرد

وی اضافه کرد: در مورد بودجه سلامت و وقتی هدفمندی یارانه ها مطرح بود در مجلس لابی می‌کردیم چرا که مجلس جای لابی است و ما هم می‌خواستیم سهم سلامت را از هدفمندی بگیریم اما به خاطر دارم که رئیس جمهور با من تماس گرفتند و با صدای بلند پرخاش کردند که معاونان شما در مجلس چه می‌کنند و فلانی و فلانی که هستند و چرا آن‌جا هستند و بنده نیز آنقدر عصبانی شدم و پرخاشگرانه گفتم که چطور افراد فلان وزارتخانه که فلانی وزیرش است می‌توانند بروند لابی کنند اما وزارت بهداشت که وظیفه‌اش تامین سلامت مردم است نمی‌تواند؟وزیر سابق بهداشت و درمان با بیان اینکه ما از ابتدا در دولت دارای درگیری بودیم، گفت: امروز شاهدیم که مسائل سلامت و بهداشت به نتیجه رسیده و سهم سلامت در حال اداشدن است.اما این کاری بود که ما آن را نبال می‌کردیم.

احمدی‌نژاد مخالف حضور من در ستاد تدابیر ویژه بود

دستجردی در مورد چگونگی حضورش در ستاد تدابیر ویژه دولت نیز گفت: سال 91 که مسائل تحریم شدت گرفت از اسفند 91 بنده به زور خود را در تدابیر ویژه دولت جای دادم چراکه رئیس دولت موافقت نمی‌کرد که بنده عضو ستاد تدابیر شوم اما از کانال دیگری خود را وارد این ستاد کردم چون با مسائل بهداشی و دارو سرو کار داشت.وی ادامه داد: وقتی وارد ستاد تدابیر ویژه دولت شدم دیدم که وضع ارز به شدت وخیم است بنابراین به دوستان گفتم به شدت به دنبال ارز برای تامین دارو باشید چراکه نیازمند 2و نیم میلیارد دلار برای مسائل پزشکی بودیم اما از این میزان فقط 41 و نیم میلیون دلار به مسائل دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت در حالی که ارز برای لوازم پزشکی هزینه شده بود و همین امر خونم را به جوش آورد.

وی گفت: به این نتیجه رسیدم که اگر این موضوع را علنی نکنم از هیچ راهی نمی‌توان ارز دارو را تامین کرد چون هرچه در جلسات علنی می‌گفم تذکر می‌دادند آقای فلان ارز دهد اما من می‌گفتم ارزی به ما نمی‌دهند و به لوازم آرایشی اختصاص دارد چون در اولویت بندی وزارت صنعت تجهیزات پزشکی اولویت هشتم بود، اما خوراک سگ و دسته بیل اولویت سوم و چهارم.

دستجردی اضافه کرد: من اینها را مرتب به آقایان گزارش دادم اما آنها به این نتیجه رسیدند بنده را عزل کنند و بعد در روزنامه های دولتی خود نوشتند که وزارت بهداشت ارز دارو را برای واردات لوازم آرایشی استفاده کرده است و اینجا بود که واقعا دیدم چقدر انسان ببیند فردی نادرست کار می‌کند؟!

بالاخره آدم آبرویی دارد

وزیر بهداشت دولت دهم افزود: بنده دیدم تنها چیزی که آقایان از آن وحشت دارند افکار عمومی است و بنده نیز آن مسائل را به خاطر مردم و سلامت آنان و در مقابل تهمت ها و افراط ها علنی کردم تا بتوانم ارز بگیرم که جواب هم داد.وی در پاسخ به این سؤال که چطور از عزلتان مطلع شدید، افزود: من هر روز تقریباً حدس می‌زدم و از 3 ماه قبل منتظر بودم.به مسئول دفتر سفارش کردم سایت دولت را چک کند و به من خبر بدهد، آقای تقی‌پور هم در جلسه‌ای بود که به یکی از وزراء پیامکی آمده بود که وی وبرکنار شده است از این رو گفتم خودمان چک کنیم چون تماس نمی‌گرفتند و بالاخره آدم آبرویی دارد.

جام جم

- گرانی خودرو؛ مقصر‌ کیست؟
- افزایش 12 درصدی مراجعه به بیمارستان‌های دولتی
- بازگشت آرامش به اردوی کشتی فرنگی
- نقد، محور مناظره داغ 2 جریان سیاسی در تلویزیون

کیهان

- حمص آزاد شد پیروزی بزرگ ارتش سوریه
- کاخ سفید: درباره ایران متعهد به همکاری گسترده با اسرائیل هستیم
- همه‌پرسی استقلال فردا در شرق اوکراین
- رهبر انقلاب: شوق عمومی به اعتکاف از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی است

سیاست روز

- استیضاح؛ سناریویی جدید برای آقای شهردار
- اعتکاف به عنوان فرصتی ارزشمند قدر دانسته شود
- قدرت‌نمایی نظامی پوتین در کریمه
- ولخرجی اوباما برای کم‌رنگ‌سازی پیروزی ارتش سوریه در حمص

رسالت

- عشق جوانان به اعتکاف قدر دانسته شود
- روسیه درحال تمرین پاسخ هسته‌ای به غرب
- مسئله معوقه‌ها باید از طریق شورای پول و اعتبار پیگیری شود
- قبل از انقلاب 18 هزار پزشک در کشور داشتیم اما امروز 120 هزار پزشک داریم

جمهوری اسلامی

- انتقاد رییس‌جمهور از رواج بداخلاقی، دروغ و تهمت میان جناحهای سیاسی
- تلاش دولت برای بازگشت تعادل به بازار ارز
- وزیر نفت: صادرات نفت ایران در توافق ژنو به هیچ رقمی محدود نشده است
- رهبر معظم انقلاب دردیدار اعضای ستادمرکزی و جشنواره اعتکاف: در برنامه‌ریزی‌ها اصل بر نزدیک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند باشد

ابتکار

- برگی دیگر از کتاب احمدی نژاد
- دفاع مطهری از عملکرد فرهنگی دولتچ
- سیدحسن خمینی: مراقب بی اخلاق ها باشیم
- تعیین نرخ ارز؛ تحت تاثیر دلواپسان یا محاصره اقتصادی؟!

خراسان

- از باب الجواد تا باب الجنه راهی نیست
- ارزیابی مثبت ایران و اروپا از مذاکرات کارشناسی نیویورک
- برنامه ضربتی خودروسازان برای تنظیم بازار؛ تحویل فوری ۲۰ درصد تولیدات به مشتریان
- اظهارات آیت الله لاریجانی درباره استقلال دستگاه قضا، توصیه های مهم به قضات و جنجال های رسانه ای درباره بند ۳۵۰ اوین

آفرینش

- 15 مرداد آخرین مهلت دانشگاهها برای نمرات
- دولت تصمیمی برای جریمه یارانه بگیران ندارد
- از بیمه تا فارغ التحصیلی زودهنگام
- علی مطهری: اظهار نظرهای منتقدان فرهنگ، سیاسی است

مردم سالاری

- آیت‌الله جوادی آملی: ملت فقیر و بدهکار، قدرت مقاومت ندارد
- رییس‌جمهور هشدار داد: رواج بداخلاقی، دروغ و تهمت میان جناح های سیاسی
- رییس قوه قضاییه: از قضات توقع خوشرویی و صبوری داریم
-وزیر نفت خبر داد: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید نفت ایران به 5.7میلیون بشکه

آرمان

- دلواپسی جمعه و شنبه ندارند
- قالیباف رقیب دیروز مدافع امروز: نباید تیم مذاکره کننده را تضعیف کنیم
- سخنگوی دولت: بی‌تردید دلار 2650 تومان می‌شود
- خطیب نماز جمعه این هفته تهران: رهبری مذاکره‎کنندگان را تائید کرده‌اند

شرق

- انتقاد مصباح یزدی از رواج فرهنگ غربی: بت آزادی را با ایستادگی باید شکست
- «حمص» در تصرف نیروهای دولت سوریه
- دفاع رضایی و قالیباف از دیپلماسی هسته‌ای دولت: مذاکرات هسته‌ای با نظر رهبری اداره می‌شود
- رییس «کمیسیون اصل 90» به «شرق» خبر داد: سازوکارهای «محرمانه» پیگیری پرونده بابک زنجانی

دنیای اقتصاد

- بانکداری سایه در کمین اقتصاد جهان
- التهاب ارزی فروکش کرد
- نشست مفید در نیویورک
- دفاع رقبای سابق از دیپلماسی دولت روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها