دزدها، خود را اقوام صاحبخانه جا می‌زدند

چهار عضو باند سارقان که شبانه با ورود به منازل مردم در شهرستان بهارستان در غرب استان تهران و اقامت چند روزه در منازل مالباخته‌ها، اموال آنها را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۷۱۲۴۸
دزدها، خود را اقوام صاحبخانه جا می‌زدند

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان به جام‌جم گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایتی عنوان کرد، وقتی همراه خانواده‌اش از سفر بازگشته‌اند متوجه سرقت اموال قیمتی خانه و نیز گاوصندوق قدیمی خانه‌اش شده که پول، طلا و جواهر و اسنادش را در آن نگهداری می‌کرد.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند که علاوه بر سرقت اموال گاوصندوق‌هایشان نیز تخریب و اموال آن سرقت شده است.

سرهنگ داوود عبدالمالکی یادآور شد: با افزایش شکایت‌ها و بررسی محل‌های سرقت، ماموران متوجه شدند دزدی‌ها به یک شیوه انجام شده و احتمال این‌که متهمان از افراد سابقه‌دار باشند وجود دارد.

بنابراین با بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای متوجه شدند دو متهم که دارای سوابق کیفری در زمینه دزدی از منازل هستند، چندی پیش از زندان آزاد شده‌اند و رفت و آمدهای مشکوکی در سطح شهر داشته‌اند.

وی گفت: با به دست آمدن این سرنخ، پاتوق‌های احتمالی دو متهم زیرنظر گرفته شد وآنها همراه دو همدست دیگرشان دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری از اموال سرقتی مالباختگان و چند گاوصندوق تخریب شده کشف شد.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی به سرقت‌های سریالی اعتراف کردند و گفتند با شناسایی خانه‌هایی که ساکنان آن حضور نداشتند، وارد این مکان‌ها شده و گاوصندوق‌ها را با خود می‌بردند و اگر اطلاع می‌یافتند صاحبخانه‌ها چند روز دیگر بازمی‌گردند، در خانه مالباخته‌ها می‌ماندند و اگر همسایه‌ها متوجه حضور آنها در منازل می‌شدند ادعا می‌کردند از اقوام صاحبخانه‌هستند و برای مراقبت از منازلشان آمده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهمان، مشخص شد تعدادی از آنها معتاد بوده و بیشتر اموال سرقتی صرف خرید مواد مخدر شده است.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها