بازرسان آژانس که دیشب به تهران سفر کرده‌اند قرار است صبح امروز در سازمان انرژی اتمی جلسه‌ای در مورد رهیافت پادمانی رآکتور داشته باشند. همچنین فردا و پس فردا نیز از معدن ساغند یزد و کارخانه تغلیظ اردکان بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۰۳۳۹

به گزارش مهر، بازرسان آژانس، سه نفر هستند که ماسیمو آپارو، رئیس تیم بازرسان آژانس و مدیرکل پادمان منطقه B آژانس ریاست این گروه سه نفره را به‌عهده دارد.

ورود بازرسان آژانس در راستای توافق 7 ماده‌ای ایران و آژانس در تاریخ بیستم بهمن در تهران است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: به دنبال این بازدید ایران می‌تواند بگوید که هفت اقدام مورد توافق ایران و آژانس در راستای همکاری‌های انجام شده در برنامه اقدام مشترک مثل شش مورد قبلی در زمان مورد توافق انجام شده است و در واقع می‌توان گفت که این هفت اقدام بزودی نهایی می‌شود.این مقام مسئول درسازمان انرژی اتمی درباره دلایل سفر آپارو توضیح داد: با توجه به این‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرسش‌هایی داشت و تمایل داشتتند که از معدن ساغند و کارخانه اردکان بازدید کنند، زمینه این بازدید فراهم شد و پیش‌بینی می‌کنیم که این بازدید نتایج بسیار خوبی داشته باشد.به گفته وی، نتایج این سفر و بازدیدها را می‌توانیم بزودی در گزارش بازرسان آژانس مشاهده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها