کارکنان متروی لندن دوشنبه شب و در اعتراض به طرح تعدیل نیرو و تعطیلی دفاتر فروش بلیت در ایستگاه‌های مترو، به مدت 48 ساعت دست از کار کشیدند.
کد خبر: ۶۶۸۵۷۷

به گزارش ایرنا، این اعتصاب باعث تعطیلی برخی از خطوط مترو و ایستگاه‌های آن و ایجاد اختلال و تاخیر فراوان در دیگر خطوط شد. انتظار می‌رود این اعتصاب دو روزه سفر میلیون‌ها نفر از مسافران شهری در لندن را تحت تاثیر قرار دهد.

با وجود اختصاص اتوبوس‌های اضافی از سوی سازمان حمل و نقل شهری لندن، صبح دیروز و در ساعات اوج رفت و آمد شهری، صف‌های طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس تشکیل شده و بسیاری از مردم نیز مجبور بودند با پای پیاده یا با دوچرخه و خودروی شخصی به محل کار خود بروند. اتحادیه صنفی آر.ام.تی که بیشتر کارکنان متروی لندن را نمایندگی می‌کند، در ماه بهمن نیز یک‌اعتصاب موفق دو روزه را برگزار کرد که طی آن بخش اعظم خدمات شرکت متروی لندن تعطیل یا مختل شد. پس از آن اعتصاب، حدود 40 دور مذاکره میان نمایندگان کارکنان و مقامات سازمان حمل و نقل شهری لندن و شرکت مترو برگزار شد ولی طرفین نتوانستند به توافقی دست یابند و دور آخر مذاکرات نیز دوشنبه بدون نتیجه پایان یافت.

اعتصاب کارکنان متروی لندن با واکنش مقام‌های این کشور رو‌به‌رو شده است. دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و بوریس جانسون، شهردار لندن اعتصاب کارکنان مترو را اقدامی بی‌مورد و غیرقابل توجیه خوانده‌اند. در مقابل، میک کش سرپرست اتحادیه صنفی آر. ام. تی نیز با انتقاد از موضع سرسختانه مقام‌های متروی لندن در مورد تعطیلی دفاتر فروش بلیت و تعدیل نیرو، گفت: ما هنوز هم آماده ایم تا مذاکرات جدی و معنادار را در مورد پیشنهادهای جایگزین خود با مقام‌های شرکت مترو انجام دهیم. در همین حال، اتحادیه آر. ام. تی تاکید کرد در صورت پیشرفت نکردن مذاکرات، هفته آینده نیز یک اعتصاب هفتاد و دو ساعته را سازماندهی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها