اوضاع مناطق شرقی اوکراین همچنان ناآرام است و نیروهای جدایی‌طلب همچنان به تصرف ساختمان‌ها و سازمان‌های دولتی ادامه می‌دهند؛ در این باره اعلام شد جدایی‌طلبان اوکراین روز گذشته با تصرف ساختمان شهرداری شهر کاستیان تینیوکا، کنترل این شهر را در اختیار گرفتند.
کد خبر: ۶۶۸۱۳۸

به گزارش ایرنا، این نیروها که کاملا مسلح بودند و لباس‌های بدون نشان و علامت به تن داشتند، وارد ساختمان شهرداری کاستیان تینیوکا شدند و آن را به تصرف خود در​آوردند. این شهر که حدود 80 هزار نفر جمعیت دارد، اکنون در کنترل نیروهای جدایی‌طلب است و ده‌ها نفر مسلح مسئولیت محافظت از ساختمان شهرداری را به عهده دارند. این شهر در70 کیلومتری شمال دونتسک، شهر مرکزی در شرق اوکراین قرار دارد. بنابراین گزارش، از ظهر دیروز پرچم جمهوری دونتسک در بـــــرابر ساختمـــان شهر «کاستیان تینیوکا» نیز به اهتراز در​آمده است.

در خبر دیگری در این زمینه اعلام شد، جدایی‌طلبان منطقه کراماتورسک در شرق اوکراین، یک پایگاه پلیس را به تصرف خود درآوردند. دمیتری تیمچوک، رئیس مرکز تحقیقات نظامی ـ سیاسی و هماهنگ‌کننده اقدامات نیروهای مقاومت ناحیه کراماتورسک در شرق اوکراین در صفحه ​فیسبوک​ خود از زخمی‌شدن یک نیروی ویژه امنیتی و یک نیروی وزارت کشور اوکراین در درگیری مسلحانه در نزدیکی فرودگاه این شهر خبر داد. پیش از این افراد محلی در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری از شنیده شدن صدای تیراندازی از طرف فرودگاه شهر کراماتورسک خبر داده بودند. بر اساس اطلاعات دیگری در این رابطه، افراد مسلح ناشناس اداره پلیس محلی شهر کراماتورسک را به تصرف خود در​آورده‌اند.

در همین حال اعلام شد، جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در اوکراین یکشنبه شب یکی از ناظران بین‌المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا را که پیش از این توسط این افراد دستگیر شده بود، آزاد کردند. با این‌همه آنها گفته‌اند برنامه‌ای برای آزادی هفت ناظر دیگر در نظر ندارند؛ ناظر آزاد شده تابعیت سوئدی دارد.

این اتفاقات در حالی است که اتحادیه اروپا روز گذشته نشستی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه برگزار کرد. معاون امنیتی کاخ سفید نیز از تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید در زمینه صادرات فناوری پیشرفته نظامی به روسیه خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها