در برنامه نود دیشب چه گذشت+ عکس

رای مردم به صعود تیم ملی از جام جهانی

کد خبر: ۶۶۶۲۲۶
وقتی 91 درصد به 90 آری گفتند

باز هم تلویزیون، باز هم برنامه نود و باز هم رای به شفاف‌سازی در فوتبال. وقتی 91 درصد بیینندگان تلویزیونی برنامه نود به شفاف‌سازی در فوتبال رای می‌دهند، شکی نمی‌ماند که مردم از فضای کنونی فوتبال ایران ناراضی هستند و می‌خواهند در جهت اصلاح آن حرکت کنند.

رای 91 درصدی به شفاف سازی قراردادهای حرفه‌ای فوتبالیست‌ها، به نوعی بار مسئولیت دست‌اندرکاران فوتبال اعم از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، رسانه‌ها و ارگان‌های مرتبط را با پدیده فراگیر فوتبال بیشتر می‌کند. برنامه نود که رسالتش با نیازها و ضرورت‌های اجتماعی و پیوند فوتبال با جامعه شناسی ورزش تعریف می‌شود، یک هفته بعد از تاثیرگذاری خود در بخشش جوان اعدامی، این بار مخاطبانش را به سوی شفاف‌سازی قراردادهای بازیکنان فوتبال فراخواند که 91 درصد به دعوت برنامه نود و بانیان انتشار قراردادها رای مثبت دادند.

به این ترتیب یک گام مثبت دیگر در جهت سالم سازی فوتبال ایران برداشته شد هر چند تا رسیدن به فضای ایده آل فاصله است اما به دور از غوغاسازی، ارائه نظریه‌های بلندپروازانه یا خیال‌پردازی‌های متداول، می‌توان گام‌های بعدی را محکم‌تر برداشت. برنامه نود دوشنبه‌شب ثابت کرد مردم به صداقت و روراستی رای می‌دهند و به پذیرش آنچه پذیرفتنی نیست، گردن نمی‌نهند.

تلویزیون از طریق برنامه نود و مجری منتقدش هر هفته پیام‌های اجتماعی دارد و مردم را در مقولات اثرگذار جامعه سهیم می‌کند. این برنامه می‌گوید بدون جامعه‌شناسی یا شناخت ابعاد تربیتی و رفتاری ورزش نمی‌توان پیشرفت‌های کلی در حوزه‌های مختلف ورزشی را شاهد بود. از این رو ورزش و بویژه فوتبال به عنوان پدیده‌ای جذاب در سطح جامعه کارکردهای گوناگونی پیدا کرده است که از طریق برنامه نود گاه موجب نجات جان محکومی به اعدام می‌شود و گاه برای جلوگیری از ریخت و پاش‌ها، اراده ملی به وجود می‌آورد. برنامه نود به جای گفت‌وگوهای کش‌دار و حرف‌های تکراری، راز ماندگاری خود را با مردم بودن دیده است از این‌رو این برنامه هر هفته با اشتراک گذاشتن افراد در مقوله‌های متعدد، در دایره تکرار نمی‌افتد و همچنان زنده و پویاست. بسیاری اوقات در نود احساسات و عواطف انسان‌ها به هم گره می‌خورد و همه یکدیگر را در قبال مسائل مختلف فردی و اجتماعی مسئول می‌دانند. نود و مشارکت 91 درصدی آن در شفاف‌سازی، مسئولیت این برنامه را در برداشتن گام‌های بعدی، بیشتر کرده است.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها