شرایط بهره‌مندی از معافیت حین سربازی

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا چگونگی پیگیری برای استفاده از معافیت در حین خدمت سربازی را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۶۰۳۳

حمید صدرالسادات درباره سربازانی که ممکن است حین انجام خدمت سربازی واجد بهره‌مندی از معافیت شوند به ایسنا گفت: اگر فردی مشغول سربازی باشد و در حین خدمت یکی از شرایط انواع معافیت را پیدا کند، باید به وظیفه عمومی محل اعزام خود مراجعه کرده و شرایط خود را تشریح کند.

وی افزود: به عنوان مثال ممکن است فردی حین خدمت پدرش را از دست داده و مشمول شرایط بهره‌مندی از کفالت مادر شود، یا این‌که در بررسی سوابق جبهه پدرش، مشخص شود که واجد این شرایط بوده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این‌که پس از مراجعه متقاضی به وظیفه عمومی محل اعزام، شرایط وی برای اعطای معافیت از سربازی بررسی می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که فرد واجد این شرایط باشد و این شرایط به اثبات وظیفه عمومی برسد، ابلاغیه ترخیص و اعطای معافیت از سربازی، برای وی صادر می‌شود.

افزون بر این جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیز گفت: پنج میلیون و 700 هزار کارت پایان خدمت و معافیت جدید صادر شده است.

ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: پس از اجرای طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت زمان تعویض کارت تا پایان خرداد امسال تمدید شد. بر اساس قانون، کارت های پایان خدمت صادر شده از سال 60 به بعد باید تعویض شود.

به گفته جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی، بیش از نیمی از کارت‌ها تعویض شده است و امیدواریم با مراجعه بموقع شهروندان کارت‌های باقیمانده نیز تا پایان خرداد تعویض شود.

وی با اعلام این‌که مدت زمان صدور کارت معافی از خدمت زیر یک ماه است، تاکید کرد: در مورد کارت‌های پایان خدمت به دلیل این‌که استعلام از نیروهای مسلح و تائید اصالت کارت زمانبر است صدور بیش از یک ماه به طول می‌انجامد.وی با اعلام این‌که هنوز تصمیمی برای تمدید مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت گرفته نشده است، ابراز کرد: پس از پایان زمان تعویض، این کارت‌ها اعتبار لازم برای انجام کارهای اداری ندارند و افرادی که می‌خواهند گذرنامه دریافت کنند یا کارهای اداری انجام دهند باید کارت‌های هوشمند جدید ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها