معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران، از تخصیص اعتبار جدید در ماه‌های اخیر برای ساماندهی گلزار شهدای سراسر کشور از سوی دولت خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۱۸۸

به گزارش ایرنا، سیدحسین هادیانی درباره سابقه پرداخت‌ها و همکاری‌های دولت برای ساماندهی گلزار شهدا، افزود: از سال 90، بودجه‌ای از سوی دولت به بنیاد شهید در این ارتباط تخصیص داده نشد و تنها بودجه‌های محدودی با پیگیری همکاران در سراسر کشور از استانداری‌ها برای ساماندهی گلزار شهدا تخصیص می‌یافت.

وی ادامه داد: پیگیری‌های مورد نظر از طریق دولت نتیجه بخش بود، به‌طوری که دولت در چند نوبت از اسفند سال 92 تاکنون، اعتبار جدیدی برای ساماندهی گلزار شهدا در اختیار بنیاد قرار داده که مطابق با اولویت‌های عمرانی به استان‌های مختلف تخصیص داده شده است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید با اشاره به آمار گلزار و مزار شهدا در سراسر کشور گفت: مطابق با آمار موجود، 19 هزار و 613 گلزار شهید در سراسر کشور وجود دارد که 222 هزار و 222 شهید در آن آرمیده‌اند و از این تعداد تاکنون عملیات ساماندهی 11 هزار و 26 گلزار شهید که 121 هزار و 118 مزار شهید را در خود جای داده‌اند، به اتمام رسیده است.

وی درباره پروژه‌های نیمه کاره خاطر نشان کرد: اکنون عملیات ساماندهی 528 گلزار در کشور با تعداد 64 هزار و 278 مزار شهید را در دست اقدام داریم که به‌طور میانگین 47 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همکاران ما مشغول تکمیل این پروژه‌ها هستند.

هادیانی ادامه داد: طبق آمار موجود، همچنان کار ساماندهی 8005 گلزار که در آنها 36 هزار و 826 شهید آرمیده است، آغاز نشده که البته بیشتر این گلزارها در مناطق دور و چند مزاری هستند.

وی درباره بودجه مورد نیاز برای اتمام کلی پروژه‌های ساماندهی گلزار‌شهدا در سطح کشور تصریح کرد، با احتساب مصالح و مسافت محل گلزار شهدا از مراکز استان‌ها در سطح کشور، بطور میانگین سه تا سه و نیم میلیون تومان بودجه برای بازسازی و ساماندهی هر مزار شهید هزینه می‌شود که با توجه به نرخ تورم، پیش بینی ما برای آینده، پنج میلیون تومان است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با احتساب 36‌هزار و 826 مزار که هنوز عملیات ساماندهی برای آنها انجام نشده و همچنین نیمی از مزار شهدایی که ساماندهی آنها را در دست اقدام داریم، تقریبا 70 هزار مزار شهید نیازمند عملیات عمرانی است که طبق پیش‌بینی‌های ما در این معاونت، به مبلغی حدود 350 میلیارد تومان نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها