این اطلاعات را لطفا بخوانید

به رسم هر چند وقت یک بار، با آغاز هر طرح گسترده ملی، سیل تماس‌ها و تلفن‌های هموطنان از اقصی نقاط کشور برای در میان گذاشتن پرسش، نقد، انتقاد، گلایه و گاه هم تشکر درباره اخبار و اطلاعات طرح با رسانه‌ها و از جمله جام‌جم آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۳۶۵
این اطلاعات را لطفا بخوانید

با این که رسانه‌ها متعلق به مردم و موظف به گوش دادن به گلایه‌ها و درددل‌ها و مشکلات آنها و انعکاس آن با رعایت چارچوب‌های حرفه‌ای و قانونی موجود هستند، اما گاهی برخی شهروندان، رسانه را بسان دستگاه مسئول تلقی کرده و وظایف آن دستگاه را از رسانه مطالبه می‌کنند.

این تقاضاها در خلأ اطلاع‌رسانی مسئولان یا تناقض‌گویی آنان درباره نحوه اجرای یک طرح ملی تا حد زیادی صحیح و بجا به نظر می‌رسد، اما وقتی اطلاعات کامل و کافی درباره موضوع یک طرح دررسانه‌های مختلف منتشر شده و می‌شود و در حال تکرار است، میزبانی پرسش‌هایی انبوه و بدیهی هم براستی وقت‌گیر است.

می‌دانیم که چند هفته پیش از آغاز ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی جدید، معاون اجرایی رییس‌ جمهور در اواخر اسفند با رییس و معاونان سازمان صداوسیما دیدار و ورود گسترده رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها را به موضوع درخواست کرد.

به دنبال آن رسانه‌ها و از جمله روزنامه جام‌جم، اطلاع‌رسانی وسیع، مکرر، هماهنگ و در مجموع کم‌نظیری را در این باره آغاز کردند که کماکان ادامه دارد.

به عنوان نمونه، روزنامه جام‌جم در شماره دیروز خود، گزارش کامل و صرفا اطلاع‌رسانی را درباره تمام زوایا و مسائل ثبت‌نام یارانه نقدی منتشر کرد؛ به طوری که محتوای این گزارش برای همه اقشار قابل استفاده است و مطالعه دقیق آن کمتر ابهامی را برجای و کمتر نکته و پرسشی را بی‌پاسخ می‌گذارد. با این حال انتشار این اطلاعات از سیل تماس‌ها نکاست! جالب است که بسیاری از شهروندان آن‌قدر که وقت و انرژی را صرف یافتن تلفن‌های روزنامه و تماس و پرسش کرده بودند، صرف خرید و مطالعه روزنامه نکرده بودند.

این چنین بود که بدون مراجعه به منابع کامل اطلاعاتی در پی یافتن پاسخ پرسش‌های خود بودند؛ پرسش‌هایی که پاسخ آن از راه آسان و سریع در دسترس است....

بهمن موسوی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها