آغاز برداشت گندم در استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم از سطح 123 هزار هکتار مزارع این استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۰۳۱۱
آغاز برداشت گندم در استان بوشهر

محمدتقی منوچهری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 18 هزار هکتار از کشتزارهای گندم در استان بوشهر آبی و 105 هزار هکتار دیم است.

وی با بیان این که در عملیات برداشت گندم از مزارع استان بوشهر در سال زراعی جاری از 443 دستگاه کمباین استفاده شده است، نرخ اجاره هرساعت کمباین را در استان بوشهر 45هزار و 850 ریال اعلام کرد.

منوچهری افزود: پیش بینی می شود امسال 75هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شود که از این میزان 21 هزار تن مربوط به کشتزارهای دیم و 54هزار تن مزارع آبی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال مدیریت مزرعه طرح خودکفایی گندم در هشت هزار و 993 هکتار از مزارع اجرا شد و بر اجرای آن 30 کارشناس کشاورزی نظارت کردند.

منوچهری گفت: میانگین بارندگی در استان بوشهر براساس گزارش های رسیده از هواشناسی تا تاریخ 14 فروردین ماه 337 میلی متر است که پراکنش نامناسب زمانی و مکانی آن باعث بروز خسارت به کشتزارهای دیم به میزان 60 درصد شد و سطح برداشت این مزارع در استان از 105هزار به 42هزار هکتار کاهش یافت.

وی افزود: همچنین امسال بیش از 15هزار تن بذر گندم در استان بوشهر به وسیله پنج شرکت بخش خصوصی تامین و تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری بیش از 13 هزار هکتار از گندم زارهای این استان بیمه شد که از این سطح 526 هکتار آبی و 12 هزار و 488 هکتار دیم زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

وی با بیان این که کشاورزان استان بوشهر پارسال 65 هزار تن گندم از مزارع خود برداشت کردند، افزود: قیمت خرید گندم در مراکز خرید تعاون روستایی برای ارقام نان 10هزار و 500 ریال و برای گندم دوروم 10 هزار و 800 ریال تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها